מבזקי חדשות ליום 29-5-2020 . מתעדכן

*- ביירות: ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, הביע ביום רביעי את תמיכתו בכוחות שמירת השלום של האו"ם במדינה, ואמר כי הכוחות נדרשים להמשיך ולפקח ואף למנוע מהלכים וניסיונות שיטרפדו את היציבות עם הישראלים.

הערה: הודעה מעניינת בניגוד גמור לתפיסת חיזבאללה בלבנון ,לאור התבטאויותיו לאחרונה של נסראללה שהציע לכוחות יוניפי"ל לעזוב את המדינה ובעקבות הלחץ האמריקאי להגביר את סמכויות האו'ם ולאפשר פיקוח גם באתרים שחיזבאללה מונע מהם להיכנס.

*- לפני מספר ימים רוסיה תגברה ופרסה את כוחותיה בדרום סוריה (דרעא) במטרה לגרום ולכפות על מלציות איראניות לסגת ממקומם ולהתרחק מגבול ישראל.

*- שר החוץ האמריקאי פומפאו צייץ : "היום מסתיים הוויתור שהוכרז בהסכם הגרעין על הסנקציות על אירן. תכנית הגרעין המתמשכת של אירן מבהירה שהדבר צריך להסתיים. מדעני הגרעין צריכים לבחור: להמשיך בעבודה מחוץ לתחום הפצצה, או להסתכן בסנקציות".

בכך ממשיך הנשיא טראמפ במסע עמידה ביעדים שהציב לעצמו במסע הבחירות הקודם שלו וערב מסע הבחירות הבא בתור.

תגובת חבר קבוצת נציב.נט: בלי להיכנס לוויכוח פוליטי או לקחת צד, סיכום השנה הראשונה של הנשיא טראמפ בתפקיד, שבוצע ע"י כל ערוצי התקשורת בארה"ב, התברר שהוא הנשיא האמריקאי שעמד באחוז הגובה ביותר בקיום הבטחות בחירות… ואם מישהו חשב שזה דבר זניח או חד פעמי, גם בסיכומים הבאים, שנעשים אחת לתקופה, טרמפ עומד בראש קיום הבטחות בחירות.
אז איך שלא מסתכלים על זה, לא משנה אם מישהו בעד או נגד טרמפ ולא משנה מה חושבים עליו ואם הוא מתאים לתפקידו או לא, גם גדולי מתנגדיו, נאלצים להודות, שהבטחות בחירות לקהל בוחריו, הנשיא טרמפ פשוט מקיים באופן סדרתי. סתם נקודה למחשבה…

*- טראמפ שוקל לחתום על  צו נשיאותי שיעניש את רשתות המדיה החברתית כמו טוויטר ופייסבוק על הטיה בצנזורה שלהן. אתגר נוסף לחופש הדיבור באמריקה החדשה.

*- כוח צבאי המונה 40 משוריינים השייכים לדיויזיה 9 העיראקית הגיעו היום לאזור קירקוק ותפסו בקרבתה עמדות.

*- פצועים בקרב חיילים טורקיים שנסעו בשיירה צבאית על האוטוסטרדה אם-4 בסוריה לאחר שרכבם עלה על מוקש. הביצה הסורית טובענית כתמיד.

*- בית משפט עיראקי הרשיע קצינם שלי משרד הפנים העיראקי על אחריותם לנפילת העיר מוסול ( מידי ממשלת בגדאד בשנת 2014) לידי דאעש ועל כך שלא עשו את המאמצים הדרושים להגן עליה.   החשוב שבהם הוא מפקד המבצעים לשעבר במחוז נינווה, מפקד משטרת נינווה לשעבר, ומפקד המשטרה הפדרלית לשעבר בנינוה.

*- 2 חיילים סורים חוסלו ע"י אלמונים במחוז סוידאא' . המאבק בין המיעוט הדרוזי למשטר הסורי המרכזי נמשך במלא העוז.

*- פיקוד אפריקה בצבא ארה"ב טוען כי מטוסי קרב רוסים נחתו בבסיס אלג'פרה שבלוב.

*- גרמניה הביעה את דאגתה מהגעת מטוסי קרב רוסים ללוב והודיעה כי היא תגיב על כך בקרוב.

*- דובר הנשיא הטורקי, איברהים קלון, אמר: "ממשלת אבו דאבי סיפקה תמיכה כלכלית וצבאית למיליציית הפטר בלוב  במימון הכנסות הנפט שהופק בשטחים שבשליטתו."  (אפשר לחשוב שאת הנשק הטורקי שנשלח לממשלת ההסכם ממנים בצורה אחרת ? ) .

*- שר הנפט העיראקי הודיע כי סעודיה תסייע בשיקום שדה הגז עכאס שבעיראק. בכך מסכימה סעודיה להתחיל לשתף פעולה עם ממשלת עיראק למרות הדומיננטיות האיראניות המוחלטת על מערכות השלטון במדינה .

תמונה

צילום מטוס הקרב הרוסי מתוך המטוס האמריקאי:

*- ילדה בת 13 שאביה ערף את ראשה בשנתה לאחר שפותתה ע"י צעיר בן 35 ובית המשפט החליט להחזירה לבית הוריה.

תמונה

 

כתיבת תגובה