מאחורי אזהרת המסע הישראלית לסיני: פעילות צבאית חריגה של ארמיה 3.

מדינת ישראל פרסמה בימים האחרונים אזהרת מסע לכל תושביה לצאת מיד מכל רחבי סיני עקב התראה מפני פעולת טרור בזמן המיידי.

כמו כן כבר פרסמנו ,לפני כמה ימים, כתבה אודות מתקפות טרור קטלניות ביותר שספגו יחידות ארמיה 3 של צבא מצרים במרכז סיני על ידי קבוצות קרב של דאעש סיני והנאמנים להם.

ציינו גם שדאעש פועל הרחק משטחי פעילותו המתרכזים בצפון סיני באזור שייח זואיד-אלעריש וככל הנראה שואף להגיע למרכזי התיירות בדרום חצי האי – אזור שארם א-שייח.

ההנהגה הצבאית המצרית בראשותו של א-סיסי הבינה היטב את משמעויות פעילות דאעש במרכז סיני ואת הפוטנציאל ההרסני לאתרי התיירות באזור אם ידרימו , וזאת לאחר מאמץ אדיר להחזיר את התיירות שנקטעה עם הפלת מטוס הנוסעים הרוסי בשנה שעברה,והחליטה על פעולה צבאית רחבה שאכן יצאה לדרך .

צבא מצרים הטיל על ארמיה 3 לטהר את כל מרכז סיני מגורמים טרוריסטיים ואכן,לפני יומיים יצאו יחידות רבות של הארמיה במתקפה רחבת היקף בכל רחבי מרכז סיני ובמהלכם הם תוקפים כל אתר או עמדה החשודים כלוקחים חלק בפעילות דאעש באזור .

img_0791-1_small.jpg

 

ישראל, שעודכנה בפעילות הצבאית המצרית החריגה העריכה כי תקיפה כה מאסיבית תחריד את כוחות דאעש ממרבצם והם ינסו לתפוס מחסה באזורים אחרים בסיני תוך חצייה מהירה של שטחים שהם לא היו פעילים בה מעולם . החשש היה שהם יגיעו לנתיבי התחבורה העיקריים המובילים מישראל לדרום סיני ואם תקרה להם הזדמנות בדרך לתקוף אוטובוס תיירים מישראל הרי שהם לא יחמיצו את ההזדמנות.

לכן באה האזהרה הגורפת .

הפעילות נמשכת גם היום ותמשך עוד זמן מה.נעדכן.

%image_alt%

כתיבת תגובה