מבזקי חדשות ליום 26-5-2020 . מתעדכן

*- שר הנפט האיראני אומר כי טורקיה דחתה את ההצעה האיראנית לתקן את צינור הגז האיראני לטורקיה, שנפגע בפיצוץ לפני כחודשיים, שעצר את אספקת הגז. הסירוב נובע מהחשש לסנקציות אמריקאיות נוספות על טורקיה.

*- לראשונה זה 20 שנה לא השתתף נשיא סוריה-אסד בתפילת עיד אלפיטר מחשש לקורונה.

*- נשיא איראן-רוחאני התקשר לארדואן וביקש לפתוח את הגבולות בין 2 המדינות לאחר שהם נסגרו בעקבות השתוללות מגפת הקורונה באיראן.

*- שר החוץ הסיני אומר כי ארצו וושינגטון מתקרבות ל"תחילת מלחמה קרה חדשה ".

*- מרכז אנקרה למחקרים : כל שכירי החרב הרוסי נסוגו ממערב לוב ומתרכזים כרגע בבסיס האוויר אלג'פרה . כרגע נערך מו"מ והוצאת כל כוחות מיליצית ווגנר מלוב . לאחרונה סבלו שכירי החרב הרוסים מאבדות קשות שכנראה "שברו את גב הגמל".

בינתיים דווח כי 3 מטוסי מטען מדגם אנטונוב נחתו בבסיס האוויר באלג'עפרה ופינו את כל שכירי החרב של חברת וגנר הרוסית מהבסיס ליעד בלתי ידוע.

*- העיתון הרוסי רוסבאלט : חילוקי דעות עמוקים בין משרדי החוץ וההגנה בנושא תמיכה בגנרל חפתר בלוב. בעוד שמשרד ההגנה הרוסי תומך בחפתאר ואף מספק לו ציוד ויעוץ צבאי ,משרד החוץ והקרמלין לא תומכים בו .

*- סרטון שהודלף מראה מיליוני דולרים שנשלחן ב-4 לפברואר 2020  מאיראן ליעדי טרור.

*- סרטון מעל סיפונה של מכלית נפט איראנית שנכנסה למימי וונצואלה ומלווה ע"י אנית מלחמה שלה עד למעגן לפריקת הנפט.

*- עשרות צעירים לבנוניים, אתמול, יום ראשון, בצעדה על אופנועים על הגבול בין לבנון לישראל תחת הססמה "ירושלים של מיליונים", במטרה לגנות את האויב הישראלי והפרותיו החוזרות ונשנות על ריבונות לבנון.

*- צבא הכיבוש הישראלי מתכונן לכבוש מחדש מספר ערים פלסטיניות בגדה המערבית הכבושה בעקבות ההחלטה על סיום התיאום הביטחוני של הרשות,צעד זה עלול להשפיע לרעה על המצב הביטחוני,כך נמסר מגורמים פלשתינים בכירים.

*- ערוץ "אל-דוניה" של המשטר הסורי דיווח, כי הצבא הישראלי ירה פצצות תאורה, על אזור המפורז, דרומית לחדר, לפני חצות שבין ראשון-לשני לאחר שנשמעו קולות ירי.

בערוץ מסרו כי "מאוחר יותר נקבע כי מדובר בקולות ירי של ציידים באזור."

ואילו פעילים סורים הצהירו כי צבא ישראל. כיוון את פצצות התאורה, למקומות סמוך לכפר חדר הסמוכים ל"קו ההפרדה בגולן .

ב -1 במאי הצהירו גורמים איראנים, כי טיל ישראלי פגע בלילה במיקום מסויים בקוניטרה הסורית.

על פי הערוץ "אל-עלאם" בערוץ האיראני בשפה הערבית נאמר, הכוחות הישראלים שיגרו "5 טילים מהגולן " לעבר מספר מוקדים, ופעילים במדיה החברתית דיווחו כי היה בתוך קוניטרה ובאזור תל אחמר.

בערוץ דווח כי הנזק היה מהותי, ואילו סוכנות "SANA" של המשטר הסורי דיווחה, כי מסוקי ישראל תקפו "בכמה טילים מהאוויר יעדים באזור הדרום, והנזק היה חומרי בלבד.

*- לפי הערכות גורמי מודיעין ולאור הסרטונים שיצאו מסוריה, חיזבאללה מפעיל כמה עשרות טנקים מסוג T-72, טנקי מערכה עם תותח 125 מ"מ בעל מערכת טעינה אוטומטית; כמה עשרות של טנקים רוסיים מיושנים מסוג T-62 עם תותח 115 מ"מ; וכמאה טנקי מערכה מיושנים מאוד מסוג T-55. כל אלה הגיעו לידי הארגון כשלל מצבא דרום לבנון ומסוריה. בידי חיזבאללה כמה מאות נגמ"שים, ביניהם BMP-1, ה-M-113 וה-BTR-50, כמו גם רכבי שטח תוצרת איראן, המשמשים את חוליות הסיור והנ"ט של הארגון. ( קרדיט : שי לוי ) 

 

 

כתיבת תגובה