מבזקי חדשות ליום 25-5-2020 . מתעדכן

*- צבא ארה"ב במפגן כוח אש עוצמתי במסר חי מהמפרץ הפרסי בעקבות המתיחות עם איראן.האימונים באש חיה נערכו באותו היום בו הוזהרו כלי שיט במזרח התיכון מפני התקרבות של עד מאה מטר מספינות מלחמה של הצי האמרקאי ולאחר התגרות של כליי שיט איראני.

An Air Force AC-130W assigned to Joint Special Operations Air Component engages a target utilizing aviation-delivered fires during an aviation operation in support of sea control training evolution May 21, 2020.

קרדיט :  (U.S. Marine Corps photo by Staff Sgt. Patricia A. Morris)

*- תנין ,חיית המחמד של אדולף היטלר ימ"ש מת בגן החיות של מוסקבה בגיל 84 .

Saturn the alligator loved a brush massage, according to the zoo

*- מקור סורי: העיתונים הרוסיים הרשמיים אישרו כי הנשיא בשאר אל-אסד נדבק בנגיף הקורונה וקיבל טיפול במחלקה הרפואית בבסיס חיל האוויר חמימיים. על פי הדיווחים, הנשיא בשאר אל-אסד נפגש עם פוטין לפני מספר ימים.

*- הנשיא בשאר אל-אסד לא הגיע לראשונה מזה 20 שנה לתפילת עיד, מסיבות בריאותיות דחופות וערך כמה בדיקות רפואיות.

*- מומחה דוחה את הדיווחים על קרע בין מוסקבה לאסד וטוען כי אלה חדשות מזויפות שמציפים- ארגוני אופיזציה כנגד שלטון אסד .לדברי המומחה, חדשות מזויפות אלו הומצאו במטרה אחת על מנת ליצור קשיים למנהיגות בסוריה ולזרוע מחלוקת בין ההנהגה הרוסית לסוריה .

*- איראן עשויה לחשוף בקרוב מטוס קרב חדש מתוצרת עצמית .

*- מפקד פיקוד הצפון, האלוף אמיר ברעם : "חיזבאללה, בחסות מדינת לבנון מפר ברגל גסה את החלטה 1701. הפעילות הצבאית של חיזבאללה בכפרים השיעיים כדוגמת אלחיאם, בינת ג'בל ועייתא א-שעב היא עדות חיה לכך. הכתובת ברורה – על התגרויות ופעילות טרור יודעים גם בביירות וגם בג'בל עמל שבדרום לבנון כי הם ישלמו מחיר יקר מנשוא.

בביטחון וברוגע אומר כאן כי צה"ל ימשיך לפעול לסיכול המאמצים לאיים על ביטחוננו ככל שנידרש ונעשה המירב למניעת מלחמה", הוסיף מפקד פיקוד הצפון. "אם תיאסר עלינו לחימה, נדע לתבוע מחיר כבד מהארגון הזה ומאלו הנותנים לו חסות – גם מפטרוניו שבצפון מזרח, גם מן הבירה של המדינה הלבנונית אשר בביירות – ובוודאי שמן הכפרים השיעיים בדרום לבנון אשר משמשים מחסה ובסיס לכוחות הטרור של חיזבאללה".

*- ראש הממשלה שיבח בפגישה את הישגיו של חמ״ל הרכש המשותף בהובלת ר׳ המוסד, שהביא לרכישה מסיבית של ציוד רפואי וציוד מגן חיוני במסגרת המאבק במגפת הקורונה. הגורמים המקצועיים מקיימים בימים אלה העברת מקל מסודרת על מנת לשמר את הפעילות ככל שיידרש.

*- בימים האחרונים דווח על נסיגה או צמצום של המיליציות האיראניות ומיליציית "חיזבאללה" הלבנונית בסוריה, בעיקר באזור הדרום. עם זאת, עובדות בשטח מראות אחרת, הן מצביעות על כך שהתנועות הצבאיות האחרונות של איראן הינן חלק מהטקטיקה שלה כדי להפחית מהיעילות של התקיפות הישראליות על עמדות איראן.

*- מיליציות איראניות וחיזבאללה פורסות מחדש את כוחותיהן בדרום סוריה – סוכנות הידיעות ענאב בלדי.

 

כתיבת תגובה