לְמָה הממשל האיראני מכין עצמו – חלק שני

בהמשך לכתבה הראשונה בסדרה השאלה עדיין נשאלת : "לְמָה הממשל האיראני מכין עצמו?"

ממשיכות לצאת מאיראן מגוון ידיעות מתחומים שונים שמוסיפות פרטים על המתרחש באיראן.
ההוצאות להורג באיראן ממשיכות, לאחר ההוצאה להורג ב 21 באפריל השנה של הצעיר הכורדי ,שאיאן סאידפור, שהורשע ברצח לאחר שדקר למות אדם אחר בקטטה כשהיה בן 17, ועורר מחאות בחברה הכורדית.
כמו כן הוצאו להורג ב- 12 למאי, ארבעה נוספים: חוסיין סילאווי, עלי חאסרג’י ונאסר חפאג’יאן, מח'וזסטן,והדיאט עבדוללה-פור הכורדי.
דבר המעורר תסיסה בח'וזסטן וכורדיסטן.
האם זה דבר חריג כאשר היו באיראן לפחות 251 הוצאות להורג בשנה שעברה?
האם רוב המוצאים להורג היו ממיעוטים באיראן?

עוד "יועץ" של משמרות המהפכה בסוריה, אבולפזל סרלאק, נהרג "בתאונת דרכים" . האם מכשירים עוד הרוג מהפצצות של כלי טייס עלומים?

מפקד כוח המשימה למאבק בקורונה בטהראן אומר כי מאוד מדאיג שרק 46% מתושבי טהראן חושבים שנגיף הקורונה מסוכן, לעומת 71% באפריל…
האם שוב מכינים את דעת הקהל לאי לקיחת אחריות של הממשל והטלת אשמה על האזרח האיראני?

ממשיכים לעצור ברחבי איראן סטודנטים "שלא נשמעים להנחיות"… למה לא אומרים על אילו הנחיות מדובר?
גם על אנשי סגל אקדמי לשעבר ובהווה לא פוסחים, ודווח כי כוחות משטר פשטו על ביתו של סופר ופרופסור לשעבר והחרימו מביתו מחשב, מחברות בהן כתב וספרים.

בעקבות רעידות האדמה האחרונות, יצאה הודעה מטעם המרכז הסייסמוגרפי שמסבירה שלמרות שהוקמו באיראן 130 תחנות סייסמיות, עדיין זה אינו עונה על הנדרש… וכאילו כדי לחזק את דבריו, התחוללה היום ב 24 למאי רעידת אדמה בעצמה של 5.1 בסולם ריכטר.

דובר צבא איראן יוצא בהודאה פומבית ואומר שתאונת האימונים בה נפגעה הספינה קנראק, עדיין נחקרת על כל היבטיה, אך השמועות שמשמרות המהפכה מעורבים בתאונה אינן נכונות… רק אזכיר כי יש חרושת שמועות על מעורבות משמרות המהפכה וגרימת הפגיעה בקנראק במכוון…

ולסיום האם יש קשר לדברים ולביקור שר החוץ האמריקאי בארץ ישראל ועל כך שנאמר שהפגישות עם ראש הממשלה ובכירים נוספים עסקו בקורונה ובאיראן?

הכתבה הראשונה בסדרה :

קרידט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון

כתיבת תגובה