מבזקי חדשות ליום 21-5-2020 . מתעדכן

*- ארה"ב מחפשת דרכים לעצור את מכירות הנפט של איראן לוונצואלה – דאו ג'ונס

*- שר ההגנה האיראני מאיים על ארה"ב : אם תעצור את אחת ממכליות הנפט שלה העושות דרכן לוונצואלה איראן תגיב קשות .

*- נתניהו: ‏איומיו של ח'אמנאי לממש את "הפתרון הסופי" כנגד ישראל מזכירים את תכנית "הפתרון הסופי" הנאצית להשמדת העם היהודי.
עליו לדעת שכל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה.

*- נסראללה בנאומו היום: למרות כל המזימות נגדנו, רק בגלל האמונה שיש לעמנו ושיתוף הפעולה בין כל אנשי ההתנגדות באזורנו, אנו עכשיו קרובים יותר לשחרור אינשאללה של ירושלים המציאות טופחת בפניהם של המנהיגים הציוניים שהבובות שלהם הובסו בכמה חזיתות באזור. יום אל-קודס השנה חל בסמוך למועד השחרור האגדי של דרום לבנון בשנת 2000. לפני 20 שנה שחררה ההתנגדות את אדמתה מהציונים …חיזבאללה עומד למען העם הפלסטיני . כל ניסיונות המצור והבידוד של העם הפלסטיני נכשלו וימשיכו להיכשל .
השבועה שלנו לחאג' קאסם סולימני היא שנמשיך ללכת בדרכו עד שיתגשמו חלומותיו. לא משנה עם אילו מכשולים אנו עשויים להתמודד ואיזה לחצים יופעלו , אנחנו לא נוותר ולא נתייאש אנו נערכים ליום שבוודאי יבוא, היום בו כולנו מתפללים יחד באל-קודס. אל-קודס הוא המטרה שכולם כמהים לה, עיניהם של כולם מחפשות ואליה כולם צועדים, ואנחנו נגיע.

*- בקרוב יצאו הודעות שטנה כנגד ישראל לקראת יום ירושלים לפי הסדר הבא –
1) -איסמעיל הנייה (עזה)
2 – הארכיבישוף עטאללה חנא (ירושליים )
3 – עבד אללטיף עלומים (עיראק ) –
4 – שייח 'עיסא קאסם (בחריין)

5)- קייס אל-חזאלי (עיראק )
6- עבדול-מאליק באדרדין אל-חות׳י (תימן)
7- זיאד נחלה (עזה)
8- ואחרון הדובדבן שבקצפת נסראללה
יש שמועות שכל ההצהרות יתורגמו לעברית

*- חדשות : איראן מבקשת להפחית את המתיחות עם ארצות הברית בעיראק, על ידי הנחיית המיליציות שלה, להפסיק פעולות איבה נגד האינטרסים האמריקניים. זה נשמע לא אמין, אבל באתרי החדשות כותבים על כך, אני מאמין שתכף תבוא הכחשה מהצד האיראני, מאלה שבדרך כלל מאיימים בוקר וערב.

*- הפרלמנט הארופי- הגיש טיוטת חוק המגדיר את חיזבאללה כארגון טרור ולא מבדיל בין הזרוע הצבאית לזרוע הפוליטית.

*-מטוס אפ-35 התרסק בפלורידה במהלך טיסת אימונים . לא נגרמו נזקים. הטייס הצליח להחלץ בשלום. חקירה נפתחה .

*- השפלה קשה – כוחות ההסכמה בלוב הנתמכים ע"י טורקיה השמידו בימים האחרונים יותר מ-3 סוללות טילי נ"מ פאנטסיר רוסיות שנקנו והובאו להגנת מתקנים אסטרטגים של הגנרל חפתאר . רובם הושמדו תוך כדי תנועה בטרם הופעלו בכלל . הרוסים ממשיכים למכור מערכות נשק יקרות מאוד לסוריה ולחפתאר וכולם עולים בסערה השמימה והכסף נכנס לכיס הרוסי . כמה נוח .

*- השייח עלי דאמואשה- בכיר בחיזבאללה: " הישראלים חוששים מתוכנית הטילים של חיזבאללה. לישראלים יש סיבות להיות מאוד מודאגים ומפוחדים, מכיוון שלהתנגדות יש כעת את הרצון, הכוונה, היכולות והכוח לגרום לישראל להתמודד עם תבוסה גדולה בכל עימות שיבוא,המלחמה הזאת מתקרבת יותר מוקדם מהצפוי. "

*- הצבת האמריקאי לוחץ על אשכי ארדואן.
הפיליפינים רוצה לרכוש 6 מסוקי קרב מטורקיה שרק חשפה אותו לאחרונה. אלא מה¿ מילכוד! אם יקנו הם יפרו את הסנקציות האמריקאיות שהוטלו אחרי שרכשו את ה-אס 400. ועדיין אין מנוע ראוי למסוק כי המקורי נכשל כשלון חרוץ. והטורקים נתקלו בסירוב אמריקאי למכור להם מנוע חליפי.
אז פרוייקט של מיליארדים תקוע בגלל קריזה של ארדואן.

*- משוריין מצרי שנע על ציר ממערב לרפיח ,לא הרחק מהריסות ימית ,עלה על מטען. יש הרוגים ופצועים מקרב נוסעי הרכב.
*- הגנרל חפתר מסרב לשלם ללוחמי ווגנר הרוסים הנלחמים לצדו בלוב כ-150 מיליון דולר על חשבון שכרם בגלל ביצועים עלובים. למעשה הוא מפסיד בקרבות בגלל חוסר הרצון שלהם להילחם ובגלל רמת חיילות עלובה. הרוסים ממש לא כפי שחושבים.

*- שר האוצר האמריקאי מבקש לפתוח את הכלכלה ומהר מחשש לנזקים קשים בגלל מגפת הקורונה.

כתיבת תגובה