תמונות קיר איראניות בלב בגדד מסעירות את דעת הקהל העיראקית

תמונה של סדאם חוסין, הסוחף את איראן על גבו, מסעירה את הרחוב העיראקי..

לפני מותו נאלץ חומייני, מנהיג המהפכה לשעבר של איראן, לכרות הסכם הפסקת האש עם עיראק, לאחר מלחמה עקובה מדם של שמונה שנים, בין המדינות, ובזמן ההוא אמר המנהיג האיראני כי "שתיית כוס רעל" הייתה לו קלה יותר, מאשר חתימת ההסכם, שנחשב לניצחון של עיראק על שכנתה.

במהלך המלחמה נהרגו מאות ואלפי עיראקים, שרבים מהם עדיין סובלים מהמלחמה, וההפסדים במלחמה הסתכמו ב -350 מיליארד דולר.

ואולם חומייני היה נדהם, אם היה מסוגל לראות, בדרך כלשהי, את בירת עיראק בגדד ואת שאר הערים האחרות מלאים בתמונותיו ובדגלי איראן, המועלים על ידי עיראקים מתומכי המיליציות הנתמכות על ידי טהרן.

 

אם נניח לרגע שהמשטר האיראני היה נופל, ועיראק עדיין נמצאת תחת סדאם חוסין, האם האיראנים, שסבלו מהמלחמה, היו מרוצים ממצוקות המלחמה היום להעלאת תמונותיו של הדיקטטור העיראקי, או שמא כל רשות חדשה שתשלוט באיראן, תאפשר הרחבת ההשפעה העיראקית באיראן, שכן היום המיליציות האיראניות פשטו על עיראק,ועושים בה כבשלהם.

דמיינו לרגע את רגשותיהם של החיילים העיראקים, שהשתתפו במלחמת איראן, ושל השבויים שהיו נתונים לסוגי הטיפול הגרועים ביותר, כאשר הם עוברים היום, דרך תמונת קיר זאת בלב בירתם, שהעניקו את המרב ממה שיש להם, על מנת לשמור על מדינתם, לדבר את שפתם הערבית עירקית , ולא בפרסית כמו היום.

תמונה שהועלתה לרחוב עירקי לאחרונה

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה