מכשיר הטלגרף של הטיטניק שיחולץ יתרום למורשת אניית הפאר שאבדה

בית משפט פדרלי בווירג'יניה התירה לחברה שאחראית על שימור שרידי הטיטאניק לחלץ מעומק האוקיינוס האטלנטי את מכשיר הטלגרף האלחוטי ששימש את אנשי הצוות כדי לשדר את אותות המצוקה אחרי שאוניית הפאר פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה לפני 108 שנה.

חברת .RMS Titanic Inc, המחלצת המוכרת של שרידי הטיטאניק שברשותה נמצאים אלפי פריטים שהתגלו מאז שהאונייה אותרה בשנת 1985, פנתה לבית המשפט המחוזי בבקשה להתיר לה לחלץ את מכשיר הטלגרף מדגם מרקוני שבו גם שודרה בין השאר ההודעה "פגענו בקרחון ואנחנו שוקעים" בלילה של ה-14 באפריל 1912. לפי החברה, היא רוצה להציג את המכשיר לצד סיפוריהם של אנשי הצוות שהפעילו אותו ברגעי הדרמה.

מנהל האוקיינוסים והאטמוספרה האמריקאי, שמייצג את האינטרס הציבורי בשמירה על אתר הטביעה של הטיטאניק, הביע התנגדות לבקשה בטענה שאם היא תאושר, החברה תנצל זאת כדי לחלץ בעתיד עוד פריטים בעלי ערך היסטורי. מנגד, עדים מטעם חברת טיטאניק אמרו כי הוצאת המכשיר תסייע לקשר את העולם של ימינו עם המורשת של אוניית הפאר.

השופטת הפדרלית רבקה סמית, שמטפלת בעניינים המשפטיים שקשורים לטיטאניק, החליטה לקבל את העתירה ולאפשר את הוצאת הטלגרף. היא ציינה כי מדובר בפריט בעל חשיבות היסטורית ותרבותית שעלול להיאבד בתוך שרידי האונייה המתפרקים. "הטלגרף יתרום למורשת שנותרה בשל האובדן העצום של הטיטאניק, של מי ששרדו ומי שאיבדו חייהם בטביעה", אמרה.

The docking bridge telegraph recovered from the wreckage of the Titanic is displayed at the Nauticus National Maritime Center in Norfolk, Virginia.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה