מבזקי חדשות ליום 19-5-2020 . מתעדכן

*- שני חמושים רעולי פנים שרכבו על אופנוע התנקשו במשת"פ של החיזבאללה לאור יום בנמאר שבמחוז דרעא.

בדיווחים שיוצאים בשעה האחרונה במדיה הערבית הלבנונית-סורית הלא רשמית, לא ידוע לממשל הסורי מי עומד מאחורי החיסול, אך ציינו כי הורדת פעיל החיזבאללה נעשתה בצורה מקצועית ביותר.

יש לציין שזה לא החיסול הראשון של גורם המזוהה לחיזבאללה בדרום סוריה וכי ייתכן מאוד שמתנקשים חיצוניים ביצעו את המשימה. לא נמסר לפי שעה מי האיש שחוסל. (קרדיט : 301 העולם הערבי )

*- הנפט מזנק בעוד 10% ומשלים עלייה של 400% מהשפל של אפריל. עומד על 31.7 ויעלה עוד השבוע אל מול ירידת מלאים דרמטית.

*- דיווח איראני: איראן החליטה לתקן את החוקה שלה בעניין הספורטאים ולאפשר לספורטאים שלה להתחרות ספורטאים ישראלים .

הערת אביעד – כתב אתר נציב :

קצת סדר בדברים: אם אני לא טועה, הדיווחים בנושא מדברים לא על תיקון החוק הקיים, כך שיאפשר לספורטים איראנים להתחרות מול ישראלים, אלא כי לא הוכנס תיקון לחוק שהוצע בפרלמנט האיראני ב 14 לחודש שבו הוצע לאסור בחוק על ספורטאים להתחרות מול ישראלים. הבדל קטן, אך משמעותי.
מה שכן קרה בסוף היה שהפרלמנט החליט שלשום, ב 16 לחודש, לדחות את הצעת תיקון החוק.
ההסבר לדחיה היה שנוסח תיקון החוק המוצע עומד בניגוד לסעיף 3 של הועד האולימפי, ושאם יתקבל התיקון, תימשך המגמה שכבר החלה אצל איגודי ספורט בין לאומיים, לאסור השתתפות איראן בתחרויות בין לאומיות, כך ש"בטחון המדינה ייפגע"…

*- נציג המנהיג העליון בסוריה איתאללה טבטבאאי: הסיסמה שלנו ביום אל-קודס העולמי היא כל בית מסגד ובית ספר הוא בסיס ומעוז לשחרור ירושלים ופלסטין.

סימנים רבים שהאיראנים מכינים פעולות ליום קודס, יש להוסיף לכך דיווחים של הזרמה עצומה של מליציות מובחרות מסוריה ועיראק לאזור דרעא, בנוסף לכוחות הסוריים שם.

*- סין הודיעה לישראל כי חזרה בה מכוונתה לשלוח משלחת לבדיקת נסיבות מותו של השגריר הסיני דו וויי, שנמצא אתמול ללא רוח חיים בבית השגריר בהרצליה. המשלחת הייתה אמורה להגיע לישראל מחר. המשמעות היא שסין מקבלת את תוצאות הבדיקה הישראלית ולפיה הוא מת מדום לב.

*-

כתיבת תגובה