אתר לבנוני: "האם בעקבות הרכבת ממשלה בישראל יחול שינוי בגזרת הצפון?"

מה אומרים בצד השני בעקבות הרכבת הממשלה?

לאור הפרסומים האחרונים ונאום נסראללה, בהקשר לתקיפות בסוריה . האם יחול שינוי בגזרת הצפון?
אתר החדשות לבנון 24 טוען כי החיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים בסוריה, פועלים להיערכות למלחמה הקרובה עם ישראל, על כל פרטיה, הקרב על הגולן, העברת אמצעי לחימה ספציפיים ללבנון, ויצירת כוחות סורים איכותיים, המסוגלים להילחם נגד הצבא הישראלי, ולהכשיר אלפי לוחמים אפגנים, עיראקיים ופקיסטניים על אדמה סורית. וזה מה שישראל יודעת היטב, ולכן היא פועלת לפגוע ביכולות הצבאיות המאוחסנות בסוריה, או מועברת ללבנון.

אבל הבעיה, שישראל סובלת מחוסר היעילות של פעולותיה הצבאיות, בפגיעה ביכולות טילים מדויקות בלבנון ואפילו בסוריה, מה שהניע אותה לחפש אלטרנטיבות, ומכיוון שהמלחמה הפכה בגלל קורונה לבלתי נחוצה, היא דווקא העצימה את תקיפותיה בסוריה, והפכה אותם ליותר נועזות.

ישראל ניסתה לחוש את הדופק בחיזבאללה, באמצעות תקיפת מכונית השייכת לו, אך החיזבאללה הגיב במהירות ובנחישות, (הכוונה לפריצת הגדר ב-3 מקומות) למרות שלא היו מקרי מוות. בתקיפה ההיא בסוריה.

מזכ"ל חיזבאללה, סייד חסן נסראללה, דיבר על ההתלהבות הישראלית, שעשויה להצית את האזור, שכן כל ההערכות מצביעות על כך, שישראל הרחיבה את תקיפות האוויר שלה, בשבועות האחרונים, והפכה אותם להרסניות יותר, מה שעלול להוביל להרוגים איראניים. או לבנוניים.

על פי המקורות, הריגתם של אנשי "חיזבאללה" או של משמרות המהפכה, בתקיפה ישראלית רחבה תביא לתגובה חזקה יותר, על מנת לשמר את ההרתעה,שאם לא, זה עלול להפוך לקרב קצר ואולי למלחמה.

המקורות הצביעו על כך שכל הצדדים אינם רוצים במלחמה, ולכן האזהרה היא, לבלום את ההתלהבות הישראלית , ולהגדיר לה קווים אדומים , לפני התפרצות מלחמה, מכיוון שאם הדברים מגיעים למסרים מתלהמים בין שתי הצדדים, אין כל הבטחה שהחזיתות יישארו יציבות ומבוקרות.

המקורות מעריכים, כי החששות הקשים נובעים מהקמתה, של ממשלת קואליציה בישראל, שמתכוננת לצעדים קיצוניים בסוגיה הפלסטינית, מה שיוצר אווירת מתח, לפריצת מלחמה אמתית באזור. והגבול הסורי עשוי להיות המוקד המועדף הראשון הפעם.

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה