דיווח: איראן מכינה תגובה צבאית למקרה וארה"ב תסכל הגעת הנפט לוונצואלה

לפני כיומיים דיווח האתר נציב נט כי ארה"ב שוקלת פעולה נגד 5 מכליות הנפט האיראניות שחצו את תעלת סואץ בדרכן לוונצואלה לספק להם נפט למרות הסנקציות האמריקאיות עליה.

אמצעי תקשורת אמריקאים דיווחו כי 4 משחתות אמריקאיות בדרכן לחסום את דרך המעבר של המכליות האיראניות לעבר נמל בוונצואלה לפני ישספיקו לפרוק את מטעני הנפט שעליהם.

דיווחים אחרים בתקשורת העולמית העלו השערה כי ארה"ב הולכת להחרים את מכליות הנפט האיראניות על מטענן.

איראן, שהעריכה כבר מראש שישנה אפשרות לפעולה אמריקאית נגד המכליות שלה הכינה במקביל גם מהלך מתריס השולח מסר מאיים לעבר ארה"ב.

ואכן המסר נקלט מייד.

על פי בלוגרים המתמחים בענייני צבא , לווייני ריגול אמריקאים , המנטרים באופן קבוע את כל שטח איראן , הבחינו בשעות האחרונות בפעילות יוצאת דופן ביחידות טילי הסקאד האיראניות הפרוסות לאורך חופי המפרץ הפרסי .

הערכה כי מדובר באיתות איראני לארה"ב לא לעצור את 5 מכליות הנפט האיראניות העושות דרכן לוונצואלה . האיום ברור : אתם תעצרו את מכליות הנפט אנחנו נירה טילי סקאד על הכוחות שלכם במזרח התיכון . או על בעלי בריתכם – מה שתבחרו ".

האיראנים לא הבטיחו לממש את איומיהם אך אין כמעט ספק שאם ארה"ב אכן תעצור את 5 מכליות הנפט האיראניות ותמנע מהן להגיע לחופי וונצואלה איראן תמצא את המקום ואת הזמן להגיב , אם באופן ישיר ואם באופן עקיף באמצעות כוחות הפרוקסי הסרים להוראותיה.

גם פגיעה בבנות בריתה של ארה"ב במזרח התיכון היא אחת האפשרויות ובידי איראן אופציות מימוש רבות .

למשל יחידות המיליציה החות'ית בתימן יכולים לירות טילי סקאד לעבר מטרות על אדמת סעודיה או טילי חוף ים לעבר אניות סוחר המשייטות בים האדום תוך התמקדות באניות בבעלות מדינות הנחשבות בנות ברית של ארה"ב.

פגיעה בנתיבי השייט במפרץ הפרסי גם היא אופציה קלה למימוש של איראן שארה"ב ובנות בריתה המאבטחות את השייט באזור זה של העולם מודעות לכך ואף התכוננו בהתאם.

פורום חדשות ישראלי

 

כתיבת תגובה