אינפוגרפיה לטרגדיה של אזרחי סוריה

כולם מדברים על סוריה, על האיראנים ועל הסורים, על משטר אסד ועל "המורדים" השונים, על אל-קאעידה ועל דאעש.
אבל איך זה נראה מהצד של האזרח הפשוט בסוריה?
זה האומלל שהעיר / שכונה / כפר שבהם היה ביתו של אותה משפחה הנשארת שקופה שלא רואים אותה, כי כולם בעולם עסוקים בכל "הצדדים המעורבים”.
בעולם לפעמים מדברים על הפליטים שנמלטים על חייהם מהפצצות ולחימה, או על תמונות ההרס וחילוץ פצועים מתוקשרות היטב של "הקסדות הלבנות".

אבל מה עבר במהלך שנות הלחימה וההרס על קהילות שונות בסוריה? כמה פעמים הבית בו הם מנסים לחיות, "החליף ידיים" ונשלט ע"י הכוחות השונים?

במחקר שנעשה לאחרונה ע"י מרכז קרטר, האוסף נתונים ממקורות גלויים על המתרחש במעל 8,000 אתרים בסוריה מאז 2014, עולה כי השליטה בלפחות 56% מהקהילות בסוריה, כולל שכונות מגורים בערים שונות, התחלפה לפחות פעם אחת בין הצדדים הלוחמים.
מניתוח הנתונים עולה תמונה ממנה ניתן להבין את גלי הפליטים והעקורים שבכל פעם מחדש בורחים מבתיהם, כתוצאה של הלחימה של שלל גורמים ושילובים שונים ביניהם.

בתמונות המצורפות של ניתוח אינפוגרפי, ניתן לראות את החלפת השליטה במקומות שונים בין 14 קומבינציות שונות של הגורמים השונים שהורסים את סוריה.
הנתונים במחקר והאינפוגרפיה לא מראים לנו את ההפרדה בין חלקים המרכיבים קבוצות שונות, בין אם זה ההבדל בשליטה באזור מסוים, מצד אחד ע"י מיליציה שיעית עיראקית או חיזבאללה או צבא אסד, ומצד שני ע"י מיליציות שונות המרכיבות את התארגנויות המורדים במהלך השנים.

אינפוגרפיה:

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון

כתיבת תגובה