מבזקי חדשות ליום 15-5-2020 . מתעדכן.

*- על פי דיווחים בימים הקרובים במספנה באלכסנדריה תושק הקורבטה הרביעית Gowind 2500 – L986 Luxor עבור חיל הים המצרי (השלישית שנבנית במצרים ברישיון צרפתי).

*- גורמים במשטר האיראני אישרו כי גנרל (IRGC), אבולפזל סרלאק, נהרג בתקיפה אווירית שנערכה לאחרונה על ידי מטוסי קרב לא מזוהים בבסיס הרפובליקה האסלאמית ב סוריה. במהלך התקיפות נהרגו ארבעה איראנים, 11 לבנונים, אפגנים ופקיסטנים. סרלאק היה חבר קרוב של קאסם סולימאני.

*- ביירות, לבנון (9:20 בבוקר) – בפעם השנייה תוך שבועיים נוחת מטוס תובלה שטס מאיראן לסוריה בבסיס האוויר הרוסי חמימים מדרום-מערב ללטקיה.

על פי דיווח של נפת לטקיה, מטוס מטען סורי יצא מהבירה האיראנית ונחת בבסיס הצבאי רוסי לאחר מכן פרקו את המטען ללא חשש שמטוס קרב ישראלי יפציץ את עמדותיהם.

גורם בכיר בדמשק אמר לחדשות אל-מסדר כי הסיבה לנחיתה בבסיס האוויר חמימים היא ,המנעות מהתקפות אוויריות של האויב , שסופג שדה התעופה הבינלאומי בדמשק.

*- צילומיי לוויין של חברה אזרחית מפרסמת תמונות של סוללת S-300 מבצעית, המוצבת בסוריה . הצבא הרוסי עוקב אחר הפעלת מערכות ההגנה האווירית S-300 שנמצאות בארסנל של הצבא הסורי, ואינו מאפשר את הפעלתה כנגד כלי טיס ישראליים.

*-ראש ממשלת גיאורגיה ג'ורג' גאחאריה מצהיר כי ישראל תהיה המדינה הראשונה, כך נראה, שעמה תקים גיאורגיה מסדרון ירוק ובטוח לתיירות, שיאפשר לתיירים ממנה לבקר בארצו.
גאורגיה מנהלת מגעים לפתיחת מסדרון ירוק ובטוח גם עם צ'כיה, פולין, המדינות הבלטיות, אוסטריה וכמובן עם המדינות השכנות לנו, נמסר בהודעת שגרירות גיאורגיה בישראל" כתבנו מוסר כי מניין המתים מקוביד תשע עשרה עמד בגיאורגיה על שנים עשר. שיעור התמותה הרשמי למליון תושבים זעום יחסית, כעשירית משיעור התמותה בישראל מן המחלה. (קרדיט : סיקורל-חדשות חוץ)

*- דרמה בוושינגטון: סוכני הבולשת החרימו את הטלפון של הסנאטור הרפובליקני, ריצ'רד בר, במסגרת החקירה על מכירת המניות בשלבים הראשונים של התפרצות הקורונה. הניו יורק טיימס דיווח כי הסוכנים גם קיבלו צו חיפוש לחשבונות האכסון האלקטרוניים של הסנאטור מקרוליינה הצפונית.

במקביל לפרסום, הודיע מנהיג הרוב בסנאט, מיטש מקונל, כי הסנאטור בר פורש מראשות ועדת המודיעין של הסנאט. "הסכמנו שההחלטה היא האינטרס הטוב ביותר של הוועדה", אמר. (קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי)

*- אנדרו פרקר, ששימש מנהל השב"כ הבריטי (MI-5) עד סוף החודש שעבר, דחה הערב את התיאוריה/קונספירציה שנגיף הקורונה הגיע בדרך כלשהי ממעבדת מחקר בווהאן.

"אני לא מודע לראיה כלשהי שזה משהו אחר ממה שאנשים חושבים שזה – שהנגיף הגיע מהשווקים", אמר בוובינר (סמינר רשת) שאורגן על ידי האגודה המלכותית לרפואה. "יש כל מיני היפותזות מסביב, אבל אני חושב שזה לא מועיל להעלות ספקולציות". הוא הוסיף כי "תיאוריות קונספירציה אינן מועילות כעת".(קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי)

כתיבת תגובה