המלחמה בפשע המאורגן באיטליה בצל מגפת הקורונה

רשויות החוק באיטליה ערכו היום מבצע מעצרים נרחב של יותר מ-90 חשודים, בהם בוסים בכירים בכנופיות פשע מהוותיקות ביותר של הקוזה נוסטרה – המאפיה הסיציליאנית הנודעת – בחשד שניסו לנצל את מגפת הקורונה על מנת לחזק את שליטת הפשע המאורגן בכלכלה.

המעצרים, בהובלת המשטרה הפיננסית ובהשתתפות מאות שוטרים ואנשי צבא, בוצעו בשעות הבוקר המוקדמות באזורים שונים במדינה, ובראשם פלרמו ומילאנו, כאשר נגד 91 העצורים יש חשדות על חברות במאפיה, סחיטה, רישום כוזב של נכסים, קבלת סחורות גנובות, הלבנת כספים, סחר בסמים ומרמה בספורט באמצעות חדירה לענף מרוצי הסוסים. בפשיטות גם נתפסו נכסים בשווי כולל של 15 מיליון אירו, כולל 12 סוסים.

לפי התביעה, חברי המאפיה תכננו להשתמש ברווחים של סחר בסמים וסחיטה על מנת לרכוש עסקים שנקלעו למצוקה בשל המצב הכלכלי שנגרם מצעדי הסגר הכללי. "לנוכח משבר הנזילות שהשפיע על יזמים וסוחרים, חברי המאפיה היו יכולים להתערב באמצעות מתן כספים מההון שהושג באופן בלתי חוקי כדי להשתלט על נכסים וחברות באמצעות תמרונים של סחיטות, ובכך לשנות את התחרות החופשית באזור ולהחליש את המנגנונים של הגנה על יחסי מעסיקים-עובדים", אמר השופט החוקר, פיירג'ורג'יו מורסיני.

במרכז החקירה עומדות חלק מהכנופיות הוותיקות של הקוזה נוסטרה, אשר העסיקו את רשויות אכיפת החוק במשך שנים ארוכות. מכה קשה ספגה משפחת פונטנה, שנחשבה למסוכנת ביותר ושלטה בתעשיית הספנות באזור אקווסנטה שבפלרמו, בייצור קפה ובשיווקו ובעשרות סופרמרקטים, פאבים, קצביות, בדוכנים בשוק הירקות והפירות ובמכונות הימורים.

האחים גאטנו, אנג'לו וג'ובאני פונטנה, שנעצרו היום, העבירו חלק נכבד מעסקיהם למילאנו והיו מעורבים בהלבנת כספים ובסחיטה של עסקים, בנוסף לסחר בשעוני יוקרה, אולם המשיכו להיות מעורבים גם בנעשה בפלרמו.

עצור נוסף הוא ג'ובאני פרנטה, שנחשב לזרוע הביצועית של האחים פונטנה בסיציליה. הוא השתמש בעסקים מקומיים כדי להלבין כספים והיה אחראי על פעילויות סחיטה. התביעה אף תיארה כיצד הוא לימד את בנו שיעורים בהליכות מאפיה, כולל חיסול מיידי של מי שנתפסו עם מכשירי הקלטה.

שם מסקרן במיוחד בין העצורים הוא דניאלה סנטויאני, שהיה מתמודד בעונה העשירית של "האח הגדול" באיטליה בין אוקטובר 2009 למרץ 2010. לאחר מכן, הוא היה אחד הדוברים של חברה למכירת קפה, אולם היום האשימה התביעה כי הוא למעשה עבד בשירותה של משפחת פונטנה.

איטליה: 3 ראשי משפחת מאפיה נעצרו בתום מצוד

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה