יוון מבצרת גבולה עם טורקיה בעקבות פרובוקציות תוך שימוש במהגרים

הרשויות ביוון תגברו את האבטחה לאורך הגבול עם טורקיה והקימו עמדות מבוצרות ומשודרגות עם מערך של רחפנים על מנת לעצור ניסיונות של הטורקים לבצע פרובוקציות תוך שימוש במהגרים שמנסים להיכנס לתוך האיחוד האירופי.

אתר החדשות היווני Newpost דיווח היום כי בחודשים האחרונים, עמדות הגבול באברוס, היחידה האזורית שבצפון יוון שגובלת בטורקיה, ובאיים שבמזרח ובדרום מזרח הים האגאי עברו תהליך של שדרוג ומודרניזציה וכעת הן "מצודות קטנות, מצוידות היטב וחמושות בכבדות".

בנוסף, הוצבו כלי טיס בלתי מאוישים שיספקו תמונה קבועה של הגבולות ושל התנועה בצד הטורקי. המידע יועבר למפקדות האזוריות ולאגפי המבצעים של הצבא ושל משמר החופים על מנת שניתן יהיה להפנות את הכוחות במקרה הצורך.

לפי הדיווח, הממשלה החליטה לתגבר את הגבול אחרי שבחודשים האחרונים גבר הלחץ של המהגרים שניסו לפרוץ את גבול יוון, לפי ההערכות בשל החלטה של הטורקים. "הרשויות הטורקיות הוציאו לפועל התקפה א-סימטרית עם 'כלי נשק' של אלפי מהגרים מרוששים שלא רק הפעילו את הרפלקסים של הכוחות המזוינים ושל המשטרה, אלא גם עוררו צלצול אזעקה ברשויות המדינה", נכתב.

משרד ההגנה הודיע לאחרונה שהוא מקצה 53 מיליון אירו לטובת הפרויקט, כאשר חלק נכבד מהסכום ישמש לרכישת רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים קטנים. האתר ציין כי גם המגזר העסקי נרתם למאמץ ההגנתי וכי חברות העבירו סיוע כספי וחומרים על מנת לשדרג את התשתיות של העמדות בגבול.

Turkey vs Greece - Military Power Comparison 2020 - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"

כתיבת תגובה