ציד אדם: המרדף החם אחרי מנהיג דאעש אלקוריישי במזרח סוריה

החל משעות הלילה החלו אמצעי תקשורת מקומיים במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה על תנועת כוחות בלתי שגרתית של כוחות הברית הפועלים באזור בהובלת ארה"ב יחד עם כוחות מסייעים של הכורדים הפועלים לצדם ממזרח לנהר הפרת.

אמנם הידיעות המגיעות משם הנן מקוטעות ,וגם לא מאושרות , אך לפי שברי המידע עולה כי כוחות מיוחדים של בעלות הברית , יחד עם כוחות רגלים של הכורדים , הובאו לאזור כפר אלזיר – Al-Zir , הנמצא מזרחית לעיר המחוז דיר א-זור.

מתוך רסיסי המידע עולה כי מידע מודיעיני "מדויק" , שהגיע מאנשי שטח לכוחות האמריקאים ,מצביע על כך שמנהיג ארגון דאעש החדש –  אבו איברהים אלקוריישי – Abu Ibrahim al-Hashimi al-Qurashi , שהחליף את אבו אלבכר אלבגדדי שחוסל ע"י בעלות הברית אחרי ציד אדם נרחב וממושך, נמצא בנקודה מסוימת ליד הכפר אלזיר במזרח מחוז דיר א-זור.

Profile of Haji Abdullah, who succeeded Abu Bakr al-Baghdadi as ...

בימים האחרונים החל הפיקוד העליון של כוחות החוץ האיראנים – כוח קודס בפיקודו של הגנרל קאאני , שהחליף את הגנרל סולימני שחוסל ע"י האמריקאי בשדה התעופה של בגדד, באופנסיבה רחבת חזית נגד כוחות דאעש הנמצאים הם במדבר הסורי מזרחית למעוזי האיראנים באזור אלבוכמאל ליד גבול עיראק , והן במדבריות מחוז אלאינבר שבמערב עיראק.

האופנסיבה יצאה לדרך לאחר שכוחות דאעש הגבירו מאוד את תקיפותיהם על המיליציות השיעיות הפועלות בסוריה ועיראק והן על כוחות צבא סוריה הנעים ממערב למזרח וחייבים לחצות את המדבר הסורי המשמש ער פורה לפעילות ההתקפית של דאעש נגד כוחות ציר הרשע.

פעילות דאעש ,שגבתה מחיר דמים כבד מאוד לא רק מהסורים אלא גם ישירות מהאיראנים עצמם ,שיועצים צבאיים רבים פועלים בשטח ונעים על הצירים במזרח סוריה ובמערב עיראק.

הפיקוד האיראני הגיע למסקנה כי כוחות דאעש מהווים סיכון חמור ביותר לשיירות הנשק והלוחמים שהם מזרימים מאיראן הן לצבא סוריה והן לחיזבאללה הלבנוני ולכן החליט לצאת באופנסיבה נרחבת לטיהור תאי שטח החוצים את תנועותיהם.

על פי המידע שהתקבל בלילה כי כוח חלוץ של אנשי קומנדו של בעלות הברית , המורכבים מלוחמים אמריקאים,צרפתים,אנגלי ועוד לאומים המשתתפים בברית ללחימה בדאעש , ביחד עם כוח כורדי מעולה , הובאו לאזור הכפר אלזיר וסגרו על תא שטח נרחב הכולל את בתי הכפר כדי להתחיל בסריקות אחרי מנהיג דאעש החדש .

תמונה

חיסולו של אלקוריישי הוא לא רק צורך מבצעי , הוא גם צורך תודעתי, לאמור ,שלמרות שהאיראנים והעיראקים והסורים דורשים מהאמריקאים להוציא את כוחותיהם מאדמת עיראק וסוריה כי המשימה נגד דאעש למעשה הסתיימה והם לא מהווים כרגע סיבת טובה לנוכחות הצבאית האמריקאית על אדמתם,לכידת המנהיג החדש תראה שהמשימה עדיין לא תמה וכי יש עדיין צורך בכוחות גדולים להלחם בדאעש.

ארה"ב מבינה כי השקעת מיליארדי דולרים בצבא האמריקאי במזרח התיכון צריך גם הישגים בשטח ואם יעלה בידם לחסל גם את המנהיג החדש ,שלא זכה להאריך ימים בתפקידו , הרי שהדבר קונה להם זמן ותקציב נדיב בדעת הקהל הפנימית בארה"ב וייתן בונוס מורלי משמעותי למסע הבחירות המקרטע של הנשיא טראמפ הנאבק בתוצאות ההרסניות של מגפת הקורונה בארצו.

מאז שהתפרסמו הידיעות הראשוניות על ציד האדם המתקיים כרגע אחרי מנהיג דאעש – אלקוריישי במזרח סוריה לא הגיעו ידיעות חדשות , אפילו כאלו המאשרות את נוכחותו בכלל בתא שטח זה.

אמנם יש דיווחים ממקורות "לא ידועים" כי מנהיג דאעש-אלקוריישי פוצץ את אפוד הנפץ שלו והתאבד לאחר שהכוחות התקרבו אליו אך אין אישור לכך ממקורות מוסמכים.

בעבר, כשמנהיג דאעש הקודם , אלבגדדי, היה נצור בתא שטח ע"י כוחות עוינים, הוא שרד והצליח לברוח, לאחר ששילם,כך על פי מקורות ערביים , למעלה מ-20 מיליון דולר לגורמים בכירים באזור שסייעו לו ,לאנשיו ולמשפחתו שהיו איתו להימלט.

The Future of IS after Baghdadi | Al Jazeera Center for Studies

האם התסריט הזה יכול לחזור על עצמו ? בוודאי! אלא שהאמריקאים למדו את הלקח הקודם והם פועלים כרגע במתווה שטח שימנע הישנות מקרים כאלו בעתיד, אם כי אין ערבות לכך שזה אכן ימנע!!

ארה"ב גם הקציבה פרס של 5 מיליון דולר על ראשו של אלקוריישי למי שיביא מידע על מקום הימצאו.

Profile of Haji Abdullah, who succeeded Abu Bakr al-Baghdadi as ...

 

 

 

כתיבת תגובה