ישראל תחכיר ליוון מל"טים של התעשייה האווירית מסוג 'הרון'

הסכם ראשון למשרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה של יוון: ישראל תחכיר ליוון מל"טים של התעשייה האווירית מסוג 'הרון' • המערכת הישראלית תסייע בהגנה על גבולות המדינה

הידוק נוסף ביחסים הביטחוניים בין ישראל ויוון: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם וראש מנהל הרכש במשרד ההגנה היווני, Lieutenant General (retd) Theodoros Lagios, חתמו על הסכם ראשון בין המשרדים להחכרת מערכות 'הרון' ישראליות, שפותחו בתעשייה האווירית. לאור משבר הקורונה ההסכם בין המדינות נחתם באופן דיגיטלי.

במסגרת העסקה יחכיר משרד הביטחון לצבא יוון מערכת 'הרון' בתצורה ימית למשך שלוש שנים, עם אופציה לרכש המערכת בתום התקופה. מערכת ה'הרון', שמצוידת במטע"דים לפעילות יום ולילה, מכ"מ סיור ימי ותקשורת לווינית, תבצע משימות בתחומים שונים בשהייה ארוכה, כגון: סיור ימי, הגנת גבולות ימיים ויבשתיים, ניטור מעבר לא חוקי של סחורות ואנשים, חיפוש והצלה וניהול אסונות טבע.

מערכת ה'הרון' היא מבצעית בצה"ל ובמדינות רבות נוספות בעולם, זה עשרות שנים. המערכת הוכחה כמבצעית גם ביוון.

ראש אגף היצוא הביטחוני 'סיב"ט' במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס: "היחסים הביטחוניים החמים בין ישראל ויוון עולים היום מדרגה נוספת. אנו רואים חשיבות גדולה בבחירה של יוון, במיוחד בעת משבר קורונה עולמי, להצטייד במערכת מל"טים ישראלית. זוהי הבעת אמון ביכולותיה ובחוסנה של התעשייה הביטחונית הישראלית. אנו מקווים לחתום על הסכמים ביטחוניים נוספים עם יוון ועם מדינות נוספות באירופה, שיסייעו להן להתמודד עם האתגרים הביטחוניים בעידן הקורונה ובכלל".

סמנכ"ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי: "המל"טים של התעשייה האווירית קצרו אינספור הצלחות מבצעיות, במהלך כ-1.8 מיליון שעות טיסה מבצעיות ובשירות של למעלה מחמישים לקוחות מבצעיים ברחבי הגלובוס. מערכות מל"טי ההרון בעלות יכולות אוטומציה מתקדמות, ומצוידות במטע"דים העונים על כלל צרכי הלקוח, בכלל המתארים המבצעיים. העסקה עם יוון הינה דוגמה נוספת למודל ה- Leasing המוצלח, אותו מקדמת התעשייה האווירית במקומות שונים בעולם. אנו מודים למשרד הביטחון על הסיוע המתמשך, שהוביל להבשלת שיתוף הפעולה וגאים לספק שירות מבצעי מהמעלה הראשונה, לידידתנו יוון."

כתיבת תגובה