שיירות לוחמים איראנים ועיראקים חצו לסוריה לקראת מערכה נגד דאעש

אמש, בשעות הלילה , נכנסו שיירות לוחמים של משמרות המהפכה האיראנים וחיזבאללה עיראק  אל שטח סוריה דרך מעבר הגבול אלקאים הנמצא על גבול סוריה עיראק.

הכוחות שהגיעו מעיראק הצטרפו לכוחות האיראנים שכבר נמצאים במזרח עיראק לקראת פתיחת אופנסיבה נרחבת נגד לוחמי דאעש הפועלים מתוך המדבר הסורי בתקיפות הכוחות האיראנים בשיטת פגע וברח . אפנסיבה דומה נפתח גם באזור המדברי של מחוז אלאנבאר שבעיראק שגם שם לוחמי דאעש פעילים מאוד בלחימתם נגד לוחמי מיליציית אלחשד אלשעבי .

הכוחות האיראנים והעיראקים שנכנסו לשטח סוריה נמצאים כרגע בשטחי כינוס בעיירה עיאש – عياش שבפרברים המערביים של מחוז דיר א-זור וכן בשטחי כינוס בעיר המחוז אלבוכמאל.

מקורות תקשורתיים במזרח סוריה מדווחים כי לפני מספר ימים הסתיים מחזור הכשרת לוחמים חדש ,בבסיס אימונים במחוז דיר א-זור ,  שהעבירו אנשי החיזבאללה מלבנון לצעירים סורים שגוייסו מהערים : דרעא , חומס ודיר א-זור .

تحية من حزب الله الى الشعب العراقي العظيم...

אותם לוחמים חדשים כבר הצטרפו לאתרי הכינוס שבו נמצאים הכוחות שהגיעו מעיראק לקראת פתיחת האופנסיבה נגד דאעש.

לא קשה להעריך כי מקצת מהלוחמים החדשים האלו , או מי שישרוד את המערכה עם דאעש, יגיע בהמשך דרכו גם לדרום מערב סוריה, לאזור הסמוך לגבול ישראל בשליחות איראנית . אלא שהפעם הם כבר יהיו אחרי טבילת אש וניסיון קרבי  ולא ניתן יהיה להגיד כי הם איראנים למרות שהם יפעלו רק לפי פקודות שאיראן תיתן להם . אלא אם כן רוסיה יחד עם יחידות מצבא סוריה הנאמנות לה יפעלו למנוע זאת.

افتتاح معبر القائم بين العراق وسوريا.. ما الجدوى الاقتصادية له؟

 

כתיבת תגובה