המצפה הסורי: תקיפות אוויריות נרחבות על מטרות איראניות בסוריה. עדכונים

המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון דיווח הערב כי  סוכנויות ידיעות סוריות רשמיות כי המתחם ששימש בעבר לייצור נשק כימי, הנחשב לגדול ביותר במזרח התיכון , והנמצא מזה כמה שנים בשליטה איראנית , הותקף על ידי מטוסי קרב שירו טילים לעבר מחסנים צבאים באזור. הירי, כך על פי אותן סוכנויות , נעשה  מתוך השטח האווירי הסורי. עד כרגע לא ברור מה בדיוק נפגע ומי בדיוק התוקף אם כי כל האצבעות מופנות לעבר ישראל כעומדת מאחורי תקיפה זאת .

המצפה מוסיף  כי באתר שהותקף נמצאים כוחות סוריים ואיראניים. לדבריו נגרם הרס רב במקום כמו גם להרס מחסן תחמושת.

המומחה הצבאי של האתר מעיר כי : האתר כבר הותקף בעבר. המרחב של ספירה כולל כמה מתחמים, מפעלי טילים וחומר הודף, דלק מוצק, מפעל כימי ישן, תעשייה צבאית של פגזים. בגלל התשתיות הקיימות והריחוק מישראל האיראנים הקימו שם כמה פרוייקטים משל עצמם וסביר שזו הייתה המטרה. לא אמל"ח כמו יכולת ייצור.

ישראל השמידה שלושה מפעלי טילים איראניים בסוריה (מציאף, לטקיה, צפ׳ למציאף).

להלן עדכונים שוטפים מהנעשה באזור התקיפה : 

*- הטלוויזיה סורית: "בשעה 2232 של 4/5/2020 הופיעו על מסכי ההגנה האווירית שלנו, מטוסים עוינים שהגיעו מצפון-מזרח  וירו טילים לעבר כמה מחסנים צבאיים באזור א-ספירה, ומערכת ההגנה האווירית שלנו יירטה את הטילים העוינים, והנזקים שנגרמו כתוצאה מהתוקפנות נבדקים".

תמונה

*- במרץ 2017 חשף ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים האיראניים, מוחמד בג'רי, כי איראן מחזיקה במפעל לייצור טילים וסביר להניח כי מפעל זה ממוקם בתוך מפעלי ההגנה הצבאיים באזור אל ספירה.

*-  דיווחים מסוריה טוענים כי המטוסים שביצעו את התקיפה הגיעו משטח עיראק ונכנסו לסוריה ממזרח.

*- סוריה-המתחם בא-ספירה שהותקף :

*- המצפה הסורי טוען כי הותקפה גם מטרה איראנית באזור המדברי של עיר המחוז אלמיאדין במזרח סוריה.

المرصد: غارات لطيران مجهول تستهدف مواقع إيرانية في بادية الميادين

*-אל-חדאת': מטוסי קרב ישראלים שיגרו 22 טילים לעבר מרכז המחקר המדעי בחלב.

*- ידיעות לא מאושרות על תקיפת שדה התעופה הצבאי בצפון סוריה- כויירס הנתון לשליטה איראנית .

*- הותקפו המטרות הבאות : מפעל לאריחים – صوامع #بلاط  ושדה התעופה כוירס – مطار #كويرس  ובית הספר לחי"ר – مدرسة #المشاة  והמפעל הביטחוני בא-ספירה – #معامل_الدفاع .

המפעל לאריחים שהותקף :

*- דיווח : מה שהותקף בא-ספירה היה חפ"ק מבצעים ראשי ששלט על כל צפון סוריה ושירת את הכוחות האיראנים והחיזבאללה. החפ"ק הושמד.

תמונה

*- שימו לב להומור הסורי בערב מעניין זה : הם שואלים : وين الطز 400 ? כלומר ….משחק מילים בין אס-400 ל – טיז-400 כלומר סוללות האס-400 השוות לתחת . ככה ממש התרגום .

*- דיווח נוסף : הותקפו מפקדות איראניות ליד העיירה צלאחיה – الصالحية  במזרח סוריה ליד אלבוכמאל.

الدفاعات الجوية السورية تتصدى لغارة سابقة - رويترز

*- הותקפו מתרים צבאיים של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן באזור המדברי ליד העיירות סביחאן וקאשמה – صبيخان والكشمة מזרחית לדיר א-זור  #ديرالزور .

*- פיצוצים חזקים נשמעו באזור אלשעיטאת – #الشعيطات

תמונה

*- דיווח : התקיפות בסוריה נעשו ע"י מטוסי אפ-16 ישראלים שקבלו חיפוי מזוג מטוסי אפ-35 . מטוסי האפ-16 ירו טילי שיוט מדגם דלילה לעבר המטרות האיראניות בסוריה.

תמונה

תמונה

תמונה

*- סרטון – מערכת ההגנה האווירית הסורית מנסה ליירט טילי שיוט שנורו לעבר המפעל הביטחוני האיראני.

 

One thought on “המצפה הסורי: תקיפות אוויריות נרחבות על מטרות איראניות בסוריה. עדכונים

כתיבת תגובה