מקורות: איראן נצלה משלוח ציוד רפואי להעברת מערכות נשק לחיזבאללה

היום התפרסמה בתקשורת העולמית הידיעה הבאה :

An Iranain cargo plane with aid landed today in Lebanon.

The aid is 15 ventilators, 2000 PCR kits, 4000 N95 mask, 2000 box of surgical masks, 2000 full PPE sets, 1000 surgery robes, one ton of disinfectants, and other stuff.

The plane won't be allowed to refuel due to the American sanction.

"מטוס מטען איראני עמוס בציוד עזרה רפואי נחת בלבנון".

בידיעה פורסמה גם רשימת הציוד ששלחה איראן ללבנון כעזרה בלחימה במגפת הקורונה .

בסיום הדיווח צויין כי למטוס האיראני לא התאפשר תדלוק בנמל התעופה של ביירות ערב הסנקציות האמריקאיות האוסרות פעולה זאת" .

מצגת אינפוגרפיק המפרטת את רשימת הציוד הרפואי שאיראן שלחה ללבנון:

אלא ,שכיאה לנוכלות האיראנית הטבעית , המשלוח התמים הסווה משלוח נוסף, לא תמים כלל וכלל, שהוטען לצד הציוד ההומניטרי והשובר את כל הכללים הבין לאומיים .

מקורות יודעי דבר בנמל התעופה של ביירות , הנתון לשליטה מלאה של החיזבאללה , ושלממשלת לבנון אין כמעט דריסת רגל כלשהי או מנגנון פיקוח המנטר את מה שנכנס למדינה , יודעים לספר כי האיראנים ניצלו טיסת "ראווה" זאת על מנת להעביר לחיזבאללה ציוד קריטי לתעשיית הסבת הטילים המדויקים שלהם ,שהם לא הצליחו להעביר בדרכים הרגילות עקב סיכולים ישראלים מתמשכים ובדרך כלל גם מוצלחים .

צפו: תיעוד חדש מאתרי הטילים המדויקים של חיזבאללה

אלא שלישראל יש מודיעין טוב בלבנון והדבר לא פסח מעיניה.

קצין ישראלי בכיר אמר פעם ש- " ישראל יודעת על החיזבאללה יותר מאשר נאסראללה יודע על ארגונו "  וגם הפעם , בהעברת הציוד האיראני הנוכחי לחיזבאללה במסווה של ציוד רפואי , הדבר לא נסתתר מעיני ישראל ויעידו על כך המספר הרב של טיסות המודיעין הישראליות בימים האחרונים , וגם היום , מול חופי לבנון יחד עם נוכחות אווירית ישראלית מסיבית בשמי לבנון וביירות.

החיזבאללה יודע שהוא חצה קווים אדומים ישראלים בוהקים וגם  ברור לו , על פי הצהרות מהעבר כי ישראל לא תוכל להסכין עם פעולות שכאלו  , גם במחיר מלחמה ישירה עם החיזבאללה שתפרוץ אם תאלץ ישראל להוציא לפועל פעולות סיכול תעשיות דיוק הטילים של החיזבאללה שאינן פוסקות לרגע , בעידוד איראני אקטיבי.

ממשלת הבובות הלבנונית בראשותו של ראש הממשלה דיאב לא משחקת כאן כל תפקיד בהגנה על ריבונות לבנון ולכן ברגע האמת גם לא יוכל להיות לה מעמד לגיטימי לדרוש את טובת המדינה.

דיווח: מפעל טילים נוסף נחשף בדרום ביירות | ישראל היום

 

כתיבת תגובה