חיזבאללה בצרות צרורות. לוחמים מספרים

אירועים ביטחוניים שמהם נחלש וסובל חיזבאללה בשבועות האחרונים בלבנון ובסוריה הם תוצאה ישירה של כישלונות המודיעין באגפי הארגון העסוק בשחיתויות והישרדות כלכלית  – כך מעידים תומכים ולוחמי ארגון הטרור חיזבאללה.

בעוד חיזבאללה מתאמץ להגביר את נוכחותו והשפעתו ברחבי העולם בפרט במזרח התיכון ולהתפשט,נכרת הזנחה בפעולותיו על אדמת ביתו בלבנון והלכידות החברתית הפנימית הסגורה נשחקת לנגד עיניו כתוצאה מכך.

בתחילת אפריל נמצא לוחם/מפקד חיזבאללה שנורה למוות ונדקר במכוניתו בדרום לבנון. כל שחיזבאללה עשה ברך את "הקדוש "-מוחמד עלי יונס, מי שהיה ככל הנראה אחראי על ביצוע מעקבים אחר משתפי הפעולה עם ישראל.

ב- 15 באפריל הופצץ מהאוויר כלי רכב אזרחי של לוחמי חיזבאללה על ידי מזל"ט ישראלי ממש בתוך סוריה בסמוך לגבול עם לבנון.

הפתעות אלה ארעו ולא במקרה, שכן חברי ולוחמיי הארגון יודעים לנתח את המצב ורוטנים בחשאי כי חיזבאללה צמצמה באופן משמעותי את טביעת רגלה המודיעינית לא רק בסוריה גם בלבנון,ולא בשל אילוצים כלכליים בלבד הסיבה האמתית היא למרות שבכירי הארגון מנסים לטייח את כישלונותיהם המבצעיות/מודיעניות ולומר שזה בגלל אילוצים כלכליים ,לא כך הדבר אומרים לוחמים בארגון, "הדא קלאם פאדי "("זה רק סיפורים").

חיזבאללה סגר רבים מהמבנים ומהמאחזים הסודיים שהיו לו ברחבי לבנון. חלקם הגדול עסק בעיקר בפעולות איסוף מודיעין ,כך מעיד חסן (שם בדוי),לוחם חיזבאללה שדיבר וביקש להישאר אנונימי. חסן הצטרף לארגון בשנות העשרה שלו, במהלך תקופת כיבוש ישראל בדרום לבנון.

בעוד שלוחמי חיזבאללה מתריעים כי ההתקפות האחרונות של ישראל הם מהלך מקדים כחלק ממלחמה הצפויה בין ישראל לחיזבאללה בקרוב,הארגון נערך לכך מספר שבועות ,הם מודים כי יכולות המודיעין הפנימיות של הארגון הושפעו מהמשבר הכלכלי שעמו מתמודד חיזבאללה אבל זה לא העיקר, הלוחמים מעידים ומספרים כי התערערו יחסיי האמון והאחווה בין הלוחמים כתוצאה מחששות המפקדים הבכירים מהדלפת מידע לאויב,חסן הדגיש כי מתייחסים אליהם כבוגדים רק לא אומרים להם את זה המפקדים באופן ישיר.

מקורות המימון של חיזבאללה כמעט והתאדו בעקבות הסנקציות של ארה"ב כנגד חברות הדגל של הארגון.מספר בנקים לבנונים שתמכו בארגון נסגרו, כולל בנק "ג'מאל אמון " בשנת 2019, לאחר שהואשמו בשחיתות והלבנת הון בעסקאות עתק עבור חיזבאללה בתמיכתה המלאה של איראן המשאבים לרבות כספים שהופנו לחיזבאללה דרך איראן נמצאים במגמת קריסה מתמשכת ,בגלל הסנקציות האמריקניות על איראן,העומדת בפני אחד המשברים הכלכליים הקשים ביותר שלה מזה עשרות שנים.

Don't fall for Hezbollah's coronavirus con

עוד בשנה שעברה סגר חיזבאללה רבים ממוסדותיו, הקפיא פרויקטים עתידיים וסגר כ -1,000 משרדים ודירות ברחבי לבנון, כך דיווח המומחה חנין גאדאד'ר.

הלוחמים מספרים כי נקודת המפנה לרעה של חיזבאללה החלה מיד לאחר שארה"ב חיסלה את המפקד העליון של משמרות המהפכה קאסם סולימאני , שהיה אחראי על ביצוע פעולות חוץ-צבאיות חשאיות,"אנשים החלו לחשוד אחד בשני כבר מאז", כך מעיד אחמד (שם בדוי) לוחם חיזבאללה.

עובדה זו שבשה את מהלכיו העתידים ואילצה את הארגון לחשב מסלול מחדש.

ארגון חיזבאללה שנבנה במטרה אחת על מנת ליצור התנגדות ולהלחם כנגד הכיבוש הישראלי בלבנון, זכתה בזמנו לכבוד בכל רחבי לבנון, במיוחד בתוך הישובים בהם נמצאים עדות השיעים אולם היום חיזבאללה נגוע בשחיתות בלתי מרוסנת והרסנית,ומתעסק בדברים מפוקפקים ולדברי הלוחמים משאיר את הארגון חשוף יותר לפרצות מודיעיניות – ביטחוניות.

"ישנן קבוצות מתחרות אחת עם השנייה בתוך הארגון, לכל אחת יש חברים תומכים ועיסוקים אפלים שחורים צדדיים משלה המנוגדות לדרכיי האסלאם ".כך אומר חסן. זה משפיע מאוד על הלכידות והיושרה של הקבוצה בלבנון. בגלל כוחו הצבאי המוחצן העילאי, חיזבאללה התעצם צבאית בתמיכתה של איראן וצבר ניסיון מבצעי וכל זה בעוכריו. הארגון מאבד מיכולותיו המבצעיות ,מצבו של הארגון מבחינה פוליטית בלבנון הולך ונחלש. חסן וחבריו שבקשו להישאר אנונימיים מסכמים בסוף במשפט אחד:

"חיזבאללה הפך לארגון פשע וכל מה שמעניין אותו זה כסף ושחיתות".

Lebanon's Anti-Graft Drive Is Entirely Fake a| Kataeb

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה