אתר לבנוני בהתבסס על מקור ישראלי: פרטים חדשים על נסיגת ישראל מלבנון

"עיתון יומי ישראלי חשף ביום שלישי פרטים חדשים על הנסיגה הישראלית מדרום לבנון בשנת 2000" – בכותרת זאת יצא אתר חדשות לבנוני.

על פי עיתון "הארץ", למרות שחלפו עשרים שנה מאז הנסיגה הישראלית מדרום לבנון, הם למדו רק בעת הנוכחית את הסיבות האמיתיות שמאחורי הנסיגה הזו.

העיתון דיווח כי עשרים שנה לאחר הנסיגה החד צדדית של ישראל מלבנון, עדיין זה פצע עמוק בלב הישראלים.

הפרסום הדגיש כי בין הסיבות שהניעו את ישראל לעזוב את לבנון היה הקושי למצוא אזור בטוח בדרום לבנון לצבא שלהם, יחד עם ביצוע פעולות חסרות תועלת לאורך הגבול.
"אבל האמת היא שהפעילות שלנו נגד חיזבאללה לא הועילה בהרבה. לא הרווחנו דבר מלבד שהרגשנו קצת יותר טוב. זה הזכיר לי את ספירות הגופות של לוחמי הוייטקונג של האמריקנים במשימות 'חיפוש והשמד' בווייטנאם. המשימות האלה היו טובות למורל של צה"ל, אבל כשאין שריקה סופית שמסיימת את המשחק, הן לא מועילות בהרבה ", אמר קצין ישראלי בכיר  לעיתון "הארץ".

יתרה מזאת, הם אמרו כי שרר חוסר אמון בקרב המערכת הישראלית בפעולות הצבאיות בדרום לבנון, שכן צבא דרום לבנון הנתמך על ידי ישראל (SLA) לא הצליח לממש את שליטתו על דרום לבנון בתמיכת צה"ל.

ראוי לציין כי צבא ההגנה הישראלי החליט לסגת, באופן חד צדדי ,מדרום לבנון ב- 25 במאי 2000, לאחר הוראה ישירה של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק.
מדי שנה ב -25 במאי חוגגת לבנון את היום הזה כסיום הכיבוש הישראלי שנמשך בין השנים 1982-2000.
כמעט חמש שנים לאחר מכן, הצבא הערבי הסורי סיים את נוכחותו בלבנון, מסכם בכך את פרק הזמן הארוך בו שהו בלבנון הקטנה כוחות זרים בשטחה.

Israeli occupation of Southern Lebanon - Wikipedia

דבר אחד ברור אם אין אמונה במטרה עושים הכל כדי להתחמק ממנה. בעבר ישראל הייתה יותר "חפצת חיים " מאשר בזמנים הנוכחיים.

הנסיגה החפוזה מלבנון גם זרעה את היווצרות המפלצת הגדולה מצפון – החיזבאללה שהצליחו לבנות לעצמם "נשק להשמדה המונית" המכוון נגד ישראל , כדברי קצין בכיר בדימוס בצבא ארה"ב.

 

כתיבת תגובה