התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה כוונה נגד חימוש מתקדם של החיזבאלה

מקור צבאי רוסי מסר היום שהתקיפה האחרונה של ישראל בסוריה, ביום שני לפני שבוע, השמידה יכולת צבאית חשובה ואיכותית עליה עמל חיזבאללה בעת האחרונה – חימוש משוטט.

מצגת : תקיפת בסוריה בתאריך 20-4-2020 

חימוש משוטט נחשב לאחד מסוגי החימוש היותר מתקדמים. מערכות נשק אלו כוללות בדרך כלל כלי מעופף כלשהו – מזל"ט / מל"ט / טיל שיוט – שיש לו יכולת הן לחוג מעל אזורים נרחבים, במשך זמן ממושך, הן לאתר מטרות באופן עצמאי, והן לתקוף ולהשמיד אותן.

לישראל ישנן מספר מערכות נשק כאלו, שנחשבות לאיכותיות ביותר, וביניהן טילי השיוט "דלילה" (לטווחים של מאות קילומטרים) ומל"טים משוטטים מדגם "הארופ", שיכולים לטוס הרחק, ולשוטט במשך זמן רב מעל אזורים בהם נעים משגרי רקטות / משגרי טילי סקאד / מחבלים – ולאתר את המטרות הללו ולתקוף אותן.

"הארופ" :

ע"פ הדיווח הצבאי-רוסי, יתכן שחיזבאללה אכן רכש מערכות כאלו מאיראן [שיתכן שרכשה אותן מסין, או פיתחה דגם שלהן על ידי חיקוי], והוא תכנן להפעיל את המערכות הללו נגד חיילי צה"ל ח"ו, אולם, בחסדי ה', ישראל השמידה את האיום הזה בעודו באיבו.

כל זה קשור לדבריו של שר הביטחון שהכריז ביום שלישי שישראל יותר לא יניח לאיומים להתפתח מעבר לגבולותיה בלא שתטפל בהם. ואכן, האיום טופל והושמד, בסייעתא דשמיא גדולה, שהרי איתור של הברחת נשק מסוים, בזמן מסוים, ובמקום מסוים, ותקיפתו המדויקת בלא לגרום לנזק סביבתי, היא הישג מרשים ביותר, בחסדי ונסי ה' יתברך.

תקיפה איכותית זו של ישראל, מצטרפת לתקיפות נוספות, חשאיות וגלויות, שאירעו לאחרונה, ונראה כי בישראל מאתרים הזדמנות לפגוע קשה באיראן בעת הזו – הן על רקע המשבר הבריאותי ההולך ומחריף שם, בצירוף להידרדרות הכלכלית המתמשכת, והן בהמשך לחיסולו של קאסם סולימאני, שגרם ליצירת פער גדול בהנהגת המיליציות האיראניות בסוריה, וכן פגע קשות בהתנהלות של איראן מול גורמי הכוח בעיראק (שם רואים כרסום מתמשך בהשפעה האיראנית), וגם בסוריה (שם רוסיה פועלת יותר ויותר במנותק מאיראן, ואף נגדה).

קרדיט: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לענייני צבא ובטחון

התקיפה ביום שני לפני שבוע:

 

כתיבת תגובה