מעילה של מיליארדים באיראן .. סיבוב האשמות חדש בצמרת המשטר

התנגשות בין אגפי המשטר האיראני  התלקחה שוב  , כאשר השופט הראשי, איברהים ראיסי, הגיב להצהרותיו של נשיא איראן חסן רוחאני, בהם דחה את מה שנאמר בדו"ח הרשות לפיקוח כספי במדינה על מעילה של מיליארדי דולרים בתקציב המדינה על ידי בכירי המשטר.

על פי סוכנות "מיזאן" – "ميزان" האיראנית, ראיסי אישר במהלך ישיבת מועצת השיפוט העליונה, ביום שני, כי הדו"ח של הרשות לפיקוח פיננסי על משאבי התקציב אינו מוטל בספק ואין בו כל חשד כפי שתואר, אלא הוא דו"ח מורכב.

הוא גם הדגיש כי "הרשות השופטת תחליט על כל התיקים הקשורים לנושא זה מבלי שיושפעו מסכסוכים פנימיים", וקראה למחלקות המדינה "לברך  על קיום הביקורת".

הדו"ח, שפורסם ב- 14 באפריל על ידי המבקר הכללי, אדיל אזר, האשים את הממשלה באחריות להיעלמותם של 4.8 מיליארד דולר מתקציב המדינה.

بوشهر| متهم اختلاس 2 میلیارد ریالی در دشتستان دستگیر شد- اخبار ...

שאלה על הארגונים הצבאיים ומשמרות המהפכה

אולם רוחאני הגיב בזעם לדו"ח בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית האיראנית למחרת, ושאל מדוע לא נערכה סקירה דומה לגבי הביצועים הכספיים של ארגונים צבאיים, משמרות המהפכה, מוסדות דת מהפכניים, הרשות השופטת ומוסדות אחרים שנשלטים על ידי מיליטנטים.

רוחאני ייחס את הדו"ח לסכסוך בין אגפי המשטר, וטען כי גוף הפיקוח "מימש את טעותו והתנצל", אולם ראש הרשות הכחיש את הדברים שנאמר על ידי רוחאני, ואמר כי הדו"ח היה "ללא שגיאה".

המבקר הפיננסי הדגיש שאכן קיימת שחיתות כלכלית בממשלת רוחאני, ואישר כי הקצה כמויות גדולות של מטבע חוץ במחיר ממשלתי נמוך לסוחרים שלא ייבאו דבר אלא השתלטו על הכסף הזה לחלוטין, או לאלו שייבאו דברים אחרים מלבד הסחורות הבסיסיות הנדרשות.

הוא דיבר גם על האשמת שר התעשייה בהקצאת מיליארדי דולרים לסוחרים שייבאו מכוניות יוקרה במקום מזון כשערך הריאל האיראני נפל מול מטבעות זרים, ובמיוחד מול הדולר האמריקני.

עאדל אזאר אמר כי 4.8 מיליארד דולר מתוך 31 מיליארד דולר במטבע חוץ המיועדים ליבואני סחורות עדיין חסרים, מכיוון שלא ייבאו סחורות על ידי מי שרכש את המטבע הזר במחיר ממשלתי נמוך כפי שנקבע על ידי הממשלה.

כתיבת תגובה