מקורות סורים: הותקפו מטרות איראניות באזור דמשק. עדכונים

*- דיווחים בתקשורת הסורית מסרו כי ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטה, בשעות המוקדמות של יום שני, "מטרות עוינות" מעל הבירה, דמשק, וכי זה בא בתגובה לתוקפנות הישראלית מהמרחב הלבנוני, ששיגרו מספר טילים שפגעו ביעדיהם . המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח כי ההפצצה הישראלית פגעה באתרי הכוחות האיראניים והחיזבאללה שמדרום לדמשק.

בתוך כך, גורמים ברשת אל-ערביה / אל-חדאת דיווחו כי האתרים שהותקפו  הם בשליטת המיליציות של חיזבאללה בסוריה, וכי ההפצצה התמקדה באזורי סיידה זיינב ואלמזה שבמרחב דמשק.
המקורות הצביעו על כך כי התקיפות הישראליות כוונו גם לאתרים איראניים בדרום-מערב מחוז ריף דמשק, כמו אזור סחנאיה והרי אל-מאנה שבמחוז ריף  דמשק.

היה גם מידע על הריגתם של חברי המיליציה האיראנית בדרום דמשק, אך המשטר הודה רק בהריגתם של 3 אזרחים בלבד, כנראה בהוראות מאיראן, שלא לדווח על הרוגים איראנים וחיזבאלה.

המצפה הכריז כי פיצוצים חזקים נשמעו בבירה דמשק וסביבתה עם שחר של יום שני, כתוצאה מתקיפה אווירית ישראלית חדשה, שכוונה לאזורים בדרום ומדרום מערב לדמשק, שם יש מטות ואתרים לכוחות איראניים ולחיזבאללה הלבנוני הנאמנים לה מלאומים סורים ולא סורים.

הוא גם הצהיר כי התקיפה התרחשה מתוך שטח לבנון, בעוד ההגנה האווירית של המשטר הסורי ניסתה ליירט את הטילים התוקפים, והצליחה ליירט רק חלק מהם.

*- דמשק חושפת את מספר ההרוגים בהתקפה הישראלית:

דמשק חושפת את מספר ההרוגים בתוקפנות הישראלית : שלושה בני אדם נהרגו ו -4 נוספים נפצעו, כולל ילד, כתוצאה ממיתקפות טילים ישראלים על בתים באזור הכפרי של בירת סוריה, דמשק. ב- SANA דווח כי הרקטות נפלו בעיירות אל-חוג'ירה ואל-אדליה בכפר דמשק.

גורם צבאי הודיע כי "בשעה 04:55 בדיוק היום, יום שני, שיגרו מטוסי קרב סדרת טילים משטח דרום לבנון, לכיוון שטח סוריה."

הוא הוסיף, "מערכות אוויריות בסוריה הגיבו על כך והפילה את הרוב." (קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב)
*- התקיפה לפנות בוקר בוצעה באל מעט'מית אל שייח הנמצאת סמוך לנמל התעופה א-מאזה, צפונית מערבית לדמשק.

על פי מקורות צבאיים מודיעיניים זרים, התקיפה כוונה לעבר מתחם מאוד מסויים שהיה פעיל ביממה האחרונה והיה קשור ישירות לכוונות ההתקפיות של איראן בסוריה כלפי ישראל. (קרדיט: יוסי א. – 301 העולם הערבי )

*- מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי לפחות 4 פעילים מקרב המליציות השיעיות באיראן נהרגו בתקיפה דרומית לדמשק הלילה המיוחסת לישראל, וכי נהרסו כמה מפקדות של אותן המיליציות.

دمشق تكشف عدد القتلى في العدوان الإسرائيلي الذي استهدف أراضيها

*- על פי הדיווחים הסותרים – סה"כ הסורים מדווחים על 7 הרוגים  – 4 פעילים + 3 אזרחים כולל ילד . האזרחים נפגעו ככל הנראה מרסיסי הנ.מ. שהסורים ירו על הטילים.

כך נראה ההרס שגרם נפל טיל אס-200 במרחב דמשק:

*-

 

 

כתיבת תגובה