התקיפות לפנות בוקר במרחב דמשק כוונו למטרות מאוד ספציפיות. פרטים

היום לפנות בוקר,לאחר השעה 0200 , תקפו כלי טייס בלתי מזוהים מטרות במרחב דמשק , זאת הפעם השלישית בתוך חודש.

אמצעי התקשורת בסוריה האשימו את ישראל כעומדת מאחורי תקיפות אלו ועדכנו כי כל המטרות שהותקפו קשורות לנוכחות האיראנית בסוריה.

אתר החדשות אלערבי אלג'דיד טוען כי הותקף משלוח נשק חדש שאך הגיע מאיראן והיה מיועד לחיזבאללה בלבנון.

מקורות יודעי דבר טענו באוזני כתב רשת החדשות "אלערביה" כי באתרים שהותקפו שהו באותו זמן לוחמים של החיזבאללה הלבנוני הפועלים בסוריה,וכי האתרים נמצאים באזור אלסידה זינב ושדה התעופה הצבאי – אלמזה ליד ארמונו של הנשיא אסד כמו כן הותקפו אתרים איראנים באזור סחנאיא והרי אלמאנע שבמחוז ריף דמשק שם נמצאים גם משגרים של טילים בליסטיים מיחידות הטילים של צבא סוריה.

כמו כן טוען כתב רשת אלערביה כי התקיפות כוונו לעבר אישים איראניים בכירים בסוריה.

כך למשל הגיע דיווח ,שלא ברור אמינותו על מותו של הגנרל האיראני עלי אכבר שירודי, מפקד חטיבת זיינבון, האחראי על הובלתם ותחמושתם של הכוחות האיראניים בסוריה, שנהרג באזור סיידה זינאב שבמרחב דמשק מהתוקפנות הישראלית הבוטה.

הכתב מתעקש כי התקיפות הישראליות נעשו לא רק בידיעת הכוחות הרוסים בסוריה אלא גם בברכתם.

"ישראל תמשיך ותתקוף אתרים של האיראנים והחיזבאללה בסוריה כל פעם שהיא תרצה לשגר מסר תקיף לאיראן ולמשטר הסורי או כל פעם שיגיעו אליה ידיעות מוצקות על נוכחות נשק מאיים מול ישראל".

מקור סורי בכיר טוען ברשת אלערביה כי בעמדות שהותקפו נמצאים כוחות הן של החיזבאללה והן של דיויזיה 4  בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד ,אחיו של הנשיא , והמקורב לאיראן. וכן נמצאו בעמדות שהותקפו לוחמים מהמיליציה השיעית "האימאם חסיין" הנאמנה לאיראן.

המקור הסורי טוען כי מיליציה שיעית זאת נחשבת למסוכנת ביותר מבין המיליציות האיראניות השוהות בסוריה וישראל כיוונה אליהם במיוחד בתקיפה זאת. יש לציין כי לוחמי מיליציה זאת מקבלים מאיראן משכורת חודשית של כ-600 דולר סכום הגדול בהרבה בהשוואה למשכורות לוחמים ממיליציות אחרות הלוחמות בסוריה מטעם איראן.

רשת אלערביה פרסמה גם תמונה מטעם דובר חטיבת האימאם חסיין ובמרכז התמונה נראה מיודענו דיאלה רית' שרק לאחרונה קיבל קידום והועלה לדרגת תת אלוף ומונה למפקד חטיבה 42 בדיוויזיה 4 של האלוף מאהר אסד.

من ميليشيا الإمام الحسين

ככל הנראה חטיבה 42 ,שהיתה בעבר חטיבת שריון מעולה בצבא הסורי אך הטנקים שלה נלקחו ע"י הרוסים לגייס 5 ובמיוחד לכוחותיו של תת אלוף סוהיל אלחסן , מפקד כוח אלנימר שהפך אחר כך לחטיבת חי"ר מעולה מספר 25 , היא היא חטיבת האימאם אלחסיין.

אם אכן ישראל תקפה את כוחותיו של תא"ל אלרית' הרי שזאת הפעם הראשונה שהאיש הזה הוצב אל בין כתפי הכוונות של ישראל מה שמצביע על האיום החדש והרציני שהאיש מהווה לישראל.

במהלך הכיבוש הסורי של מחוז קונייטרה מידי המורדים הובא אלרית' לאזור על מנת להביס אותם לאחר שכל הכוחות נכשלו במשימתם . אלרית' נחשב למפקד מעולה וככל הנראה הצבתו מול החזית עם ישראל הביאה אותו למצב שישראל החלה לתקוף את אנשיו בניסיון להפחית את האיום המגיע מאישיות זאת.

תא"ל אלרית' הנחשב קצין צבאי מקצועי מעולה חייב לדעת שלאיים על ישראל או להילחם נגדה זה משחק שונה לחלוטין מאשר לאיים או להילחם נגד כוחות המורדים או גי'הדיסטים על טויוטות . הוא מסתכן באפשרות לסיים את חייו כמו הגנרל קאסם סולימני למרות שהוא לא מגיע אפילו לקרסוליו.

העבר הוכיח כי כל איום שצץ וצמח לממדים בלתי נסבלים סופו היה כרת!!

רית' הוא אחד הבודדים מצבא סוריה הראוי לקבל אזהרה בטרם תונף החרב כמיטב המסורת היהודית ש-"אין עונשין אלא אם כן מזהירין"!!

סוריה

כתיבת תגובה