הצבא המצרי החל להקים גדר אלקטרונית מתקדמת בין עזה לסיני

מקורות מהשבטיים שבסיני אמרו לעיתון "אלערבי אלג'דיד "כי כוחות ההנדסה של הצבא המצרי החלו לבנות גדר אלקטרונית מתקדמת בגבול סיני עם רצועת עזה.
אותם מקורות הצביעו על כך שבניגוד לחומת הבטון שצבא מצרים החל לבנות לפני יותר מחודשיים, כוחות ההנדסה החלו לבנות גדר אלקטרונית נוספת במרחק כמה מטרים מקיר הבטון.
המקורות הצביעו כי על פי המידע שהתקבל, בגדר החדשה הותקנו חיישנים אלקטרוניים ומצלמות תרמיות המונעות מכל אחד להתקרב לגבול בין עזה למצרים,ואורכה כ- 14 ק"מ והיא משתרעת ממעבר כרם אבו סאלם (כרם שלום) ועד לחוף הים התיכון.


העיתון "אלערבי אלג'דיד" השיג תמונות בלעדיות של הקיר החדש שהוקם מאז יום שישי:

(العربي الجديد)

החומה החדשה נבנית במסגרת המאמצים המצריים למנוע ניסיונות לחדור את הגבול בין רצועת עזה לסיני, למרות אמצעי הביטחון שנקט הצד הפלסטיני במשך שנים.
החומה החדשה נבנית למרות סיומה המלא של תקופת המנהרות המסחריות  בין עזה חסיני ,לאחר עקירת  התושבים שגרו בעיירה רפיח ליד הגבול והריסת בתיהם.
העיתון "אלערבי אלג'דיד" היה הראשון שחשף את הקמת קיר הבטון לפני למעלה מחודשיים, ופרסם תמונות וסרטונים בלעדיים ממנו.

מצד שני, אף גורם מצרי רשמי לא התייחס עד לרגע זה לבניית חומות חדשות והמטרות שלשמן הוצבו , ובמיוחד בתקופה זו כאשר הדיבורים על תפקידה של מצרים וסיני בעסקת המאה ,של הנשיא טראמפ , שנועדה לפתור סופית את הסוגיה הפלסטינית לאור הקירבה בין סיני לעזה.

(العربي الجديد)

כתיבת תגובה