הניו-יורק טיימס: ממשל אובמה פרס רשת מרגלים במסע הבחירות של טראמפ

לאחר חודשים ארוכים של טענות זועמות מצד עיתונאים ופעילים דמוקרטים כי ממשל אובמה מעולם לא ריגל אחרי הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ בשנת 2016, הניו יורק טיימס הודה היום (חמישי) כי נכסי מודיעין רבים מעבר לים פעלו נגד מקורביו של המועמד הרפובליקני. זו לא הפעם הראשונה בה טיימס חושף פעולות ריגול נרחבות נגד הקמפיין.

בנוסף ציין העיתון כי על המרגל ,שנחשף לא מכבר , סטפן הלפר, הוטל לאסוף מודיעין מתוך הקמפיין של  טראמפ, סיפור שה"טיימס "פירט מתאר כיצד נשלחה אישה מעבר לים תחת שם ומקצוע מזויפים כדי לפקח על פעולת המרגל. שמה האמיתי של האישה לא מוזכר במאמר, למרות שהטיימס אומר שהיא נשאה את השם המזוייף  "עזארה טורק" וגם קיימה מערכת של קשריםקרובים עם סוכנות מודיעין פדרלית לא מזוהה.

על פי הכתבה, נבחר הלפר על ידי סוכן הביון נגדי של משרד ה- FBI בניו יורק. בעוד שהטיימס אינו מזהה את הסוכן בשמו, העיתון אומר כי סוכן ה- FBI דיבר בכנס שאורגן על ידי הלפר על מקרה שנערך בשנת 2010 בו הרוסים התחזו לאמריקנים. לוח הזמנים הציבורי לכנס 2011 בו התארח הלפר על אותו מקרה בדיוק מראה כי שלושה סוכני הביון הנגדי של ה- FBI הוזמנו לדבר בנושא.

Obama administration's spying on Donald Trump - Washington Times

שלושת הסוכנים שזוהו בפומבי שדיברו באותו ועידה בנושא היו :  ג'ורג 'ג'יי אניס ג'וניור, אלן א. ​​קולר ג'וניור, וסטיבן מ. סומה. אניס משמש כיום כסוכן מיוחד במשרד ה- FBI בניו יורק, על פי פרופיל הלינקדאין שלו, ועבד בצמוד עם פרט בהארה, לשעבר פרקליט המדינה במחוז הדרום של ניו יורק, פעיל אנטי-טראמפ שהנשיא פיטר בשנת 2017.

דובר בלשכת ה- FBI בנורפולק, שם עבדה קולר החל ממרץ 2017, אמר שהיא כבר לא במשרד הזה. הנציג, שסירב למסור את שמה, לא אמר מתי ומדוע עזבה  קוהלר את אותו המשרד או האם היא עדיין מועסקת על ידי ה- FBI. משרד ה- FBI בניו יורק לא הגיב לשאלות בנוגע למצב התעסוקה הנוכחי של קולר, אניס או סומה.

IG Report Proves Obama Admin Spied On Trump Campaign Big Time

כתיבת תגובה