ברקע השמועות אודות גורלו של מנהיג צפון קוריאה. ה-BBC :המנהיג מת

הדיווחים אמרו היום (שבת) כי נשיא צפון קוריאה, קים יונג און, עזב את בירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, למקום לא ידוע, כך לפי הדיווח בניו יורק.

החדשות הגיעו, לאחר שמספר שמועות נפוצו ברחבי העולם, כי בריאותו של הנשיא קים החלה להתדרדר, לאחר שעבר ניתוח צינטור ומעקפים שהסתבך . לעומת זאת חדשות דרום קוריאה טענו, כי ככל הנראה נשיא צפון קוריאה, נסע לוונסאן בפרובינציית קנגוון, כדי לפקח על פרויקט בנייה במקום, והם לא רואים שום הוכחה לכך שאיבד את סמכותו בצפון קוריאה.
העיתון ציטט גם סרטון של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ובו הטיל ספק בדיווחים שקים במצב קריטי, ואמר: "אני מקווה שהוא בסדר, ואני חושב שזה דיווח מזויף."

החשד התגבר לאחר שמערכת העיתון רויטרס דיווחה ביום שבת, כי סין שלחה צוות לצפון קוריאה, הכולל מומחים רפואיים, כדי לייעץ בטיפול במנהיג צפון קוריאה קים יונג און, כך מסרו שלושה אנשים המכירים את המצב.

ביקורם של רופאים ובכירים סיניים, מגיע בין הדיווחים סותרים על בריאותו של קים. העיתון לא הצליח עדיין לקבוע מה מטרת המסע, של הצוות הסיני מבחינת בריאותו של קים.

שניים משלושת האנשים אמרו, כי משלחת בראשותו של בכיר במפלגה הקומוניסטית של סין, עזבה את בייג'ינג לצפון קוריאה ביום חמישי. צוות זה הוא הגוף הסיני העיקרי העוסק בצפון קוריאה השכנה.

המקורות סירבו לחשוף את זהותם בגלל רגישות העניין.

בהמשך עודכן הדיווח הסיני בציוץ הבא :

#BREAKING: ”Kim Jong Un passed away on 4/22/20, a Chinese specialist team led by Song Tao with 50 people arrived 8 minutes too late. Kim Yo Jong will become the leader of N. Korea and serve as female regent." This is being posted by a doctor on Chinese social media

קים ג'ונג אן מת ב-22 באפריל . משלחת סינית שמנתה 50 איש הגיע לעזרתו של המנהיג הקוריאני אך איחרו ב-8 דקות.אחותו , קים יו ג'ונג , תתפוס את מקומו בהנהגת המדינה.

עד כה טרם התברר באופן רישמי גורלו .

יש לזכור כי גם כשאביו מת וסבו מת ההודעה על מותם התפרסמה יותר מ-20 יום אחרי האירוע על מנת לאפשר לגורמי השלטון להשתלט סופית על הנהגת המדינה.

בדקות האחרונות דיווחה רשת הטלויזיה האנגלית של ה- BBC כי מנהיג צפון קוריאה מת.

North Korea: Kim Jong Un was in critical condition after surgery ...

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה