חמושים בלתי מזוהים תקפו כוחות אמריקאים בסוריה. הערכת מצב

תוקפים לא ידועים תקפו כוחות אמריקנים בצפון מזרח סוריה – כך מוסרת סוכנות הידיעות הסורית הרשמית –  SANA.
כוחות הביטחון האמריקניים בצפון-מזרח סוריה  הותקפו על ידי חמושים בלתי מזוהים בתוך מחוז אל-חסכה שבצפון מזרח המדינה, כך דיווחה אתמול  (שני) סוכנות הידיעות הסורית הערבית (SANA).

"אנשים לא מזוהים תקפו אתמול (שני) רכב של כוחות הכיבוש האמריקניים בצומת הכפר רואיישט – Roueished  שבפרברים הדרומיים של מחוז חסאקה, וגרמו להרס הרכב ופציעתם של מספר חיילים מקרב כוחות הצבא האמריקני", דיווח SANA.
SANA ,בצטטו מקורות אזרחיים, טען כי רכב אמריקאי שהוביל כמה חיילים מצבא ארה"ב וכן לוחמים כורדים  מכוחות הדמוקרטיה הסורית (SDF) הותקף על ציר אל-כרפי, מה שהביא להשמדת כלי הרכב.

יש לציין כי הקואליציה האמריקאית טרם הגיבה על טענות אלה מצד התקשורת הממלכתית הסורית.

בשלהי החודש שעבר דיווחה SANA כי חייל אמריקאי נהרג בדיר א-זור, אולם מאוחר יותר הכחישו זאת מקורות כורדים ממיליציית ה- SDF.

הערכה : אפשר ואנו רואים כרגע העברת מרכז הכובד של התגובה האיראנית נגד האמריקאים מעיראק לסוריה . איראן מעריכה כי אם ימשכו התקיפות של המיליציות העיראקיות הנתמכות על ידה על הכוחות האמריקאים החונים בבסיסי צבא עיראקים , הרי שהיא עלולה להיות חלק ממכת הנגד האמריקאית שלא תסתפק בתקיפת תשתיות וריכוזי כוחות של המיליציות השיעיות אלא היא יכולה להרחיב את בנק המטרות ולפגוע בתוך שטח איראן לא פחות . פיגועים נגד סיורי הצבא האמריקאי בצפון מזרח סוריה הן תופעה חדשה ועל האמריקאים להפסיק לאלתר ובתקיפות יתר תופעה זאת אחרת התופעה תתרחב ותגבה מהאמריקאים מחיר דמים כבד.

אפשר גם כי הפרסומים באתרי חדשות ערביים על תקיפות מטרות איראניות ומתקני מיליציות עיראקיות בסוריה אתמול באזור תדמור ע"י כלי טייס אמריקאים שהשתתפו , לצד ישראל , בתקיפות , באה כתגמול על תקיפת סיור זה ואפשר ונראה בקרוב הרחבת התגובות האמריקאיות לעוד מטרות איראניות בסוריה.

 

כתיבת תגובה