האם דאעש הרחיב בימים האחרונים את התקפותיו בסוריה ובעיראק?

דאעש מנסה לנצל את המלחמה העולמית בנגיף קורונה, שהדביק יותר משני מיליון בני אדם והרג 150,000 אחרים, כדי להחזיר את השליטה במספר אזורים בסוריה ובעיראק, כך לפי העיתון הישראלי "ג'רוזלם פוסט".

העיתון הדגיש כי ארגון דאעש לא מת באזורים אלה, אלא שמר על כ-20-30 אלף חברים פעילים, ואין לו מחסור  בכסף או בנשק.

עוד צויין כי ארגון המדינה האיסלמית מנסה לנצל את העיסוק של המשטר הסורי, והממשלה העירקית ובמועצה הדמוקרטית הכורדית, שנלחמים בנגיף,כדי להחזיר את השליטה על אזורים מהמדבר הסורי במערב, עד עמק נהר הפרת מזרחה, דרך מחוז  דיר א-זור והאזורים הסוניים בעיקר בעיראק, שעדיין קיימים. שם עדיין יש לו תמיכה .

עוד הוסיף כי פעילות ארגון הטרור עלתה, במהלך השבועות האחרונים, כאשר ביצע מספר פעולות טרור.

ב- 9 באפריל תקף דאעש את העיירה סוחנה, במדבר נפת חומס, אולם מטוסים רוסים הגיבו במהירות למתקפה זו, ואחריה היתה התנגשות בין לוחמי דאעש לכוחות אסד, שהרגו 18 לוחמים מכוחות המשטר הסורי ו -11 אנשי דאעש נהרגו.

בנפת דיר אזור החל הארגון לחזור לפעילותו, והרג שני אנשי כוחות ההגנה הלאומיים של המשטר הסורי ב- 7 באפריל, דאעש תקף גם את המשטר ואת כוחות בעלות הברית במספר עיירות, אל-ג'אלה, אל-סיאאל ואל-אבאל.

מספר מכוחות המשטר שנהרגו על ידי לוחמי דאעש, בתקופת שבין ה- 24 במרץ עד עכשיו באזור זה הגיע לכ 377 חברים.

גם האזור שבשליטת הכורדים ממזרח לפרת, נפגע מההסלמה של פעילות דאעש, וב -3 באפריל הרגו הכוחות הדמוקרטים הסורים מחבל מתאבד של דאעש, שניסה לפוצץ את עצמו.

באשר לעיראק, גם שם התחדשו פעולות הטרור של דאעש בימים האחרונים, על פי דיווחי העיתונות העירקית שוטר נהרג במחסום הוואג'יה במערב קירקוק ביום ראשון האחרון על ידי כוחות דאעש.

מהדיווחים עולה כי זו הפעם השלישית, שאנשי כוחות הביטחון העירקים נהרגים בקרב נגד הארגון מתחילת החודש, ושני לוחמי פשמרגה כורדים נהרגו בהתקפה של הארגון ב- 7 באפריל.

בפיגוע בשדה התעופה הצבאי סאדיק ביום חמישי, ה-9 באפריל, נהרגו שני לוחמים מיחידות של המליציות העיראקיים .

עוד ציין העיתון כי לארגון יש רשתות חשאיות באזורים אלה בעיקר בקרב הסונים, המספקים לו תמיכה צבאית, מכיוון שהוא שולט בהם, מאפשר לחבריו לעבור דרכם בבטחה, ולבצע את התקפותיהם בסתר.

داعش يوسع هجماته في سوريا والعراق في الأيام الأخيرة

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה