משמרות המהפכה האיראנים מעביר כמויות מזומנים לחיזבאללה באמצעות בלדרים

בהתבסס על דיווחים שהגיעו על ידי מקורות ארגון המוג'א'דין העממי של איראן (PMOI / MEK) וממקורות של לוחמים ממשמרות המהפכה האיראנים (IRGC), ממשיך כוח קודס להעביר מזומנים לחיזבאללה בלבנון. חלק מהכסף נשלח בצורה של חבילות ומזוודות מיוחדות שנשאו על ידי קצינים מיחידת המודיעין של כוח קודס בטיסות ישירות מטהרן ללבנון.

טיסות הנוסעים והמטען בין טהראן (IKA) לביירות (BEY) נמשכות ללא הפסקה  נמצאות בשליטת ובהוראות חיזבאללה, שדה התעופה בביירות הוא הבסיס המגשר להובלת כוחות צבאיים לרבות ציוד ומטען לוגיסטי צבאי,ללבנון ולדמשק.

Operation Northern Shield

סייד מורטזה בקתיארי, ראש ועדת הסיוע של קומיטא אמדא-אימאם (ועדת הסיוע של חומייני) בטהראן, אחראי על משלוח של חלקים לא מעטים מהמזומנים ישירות לקציניי חיזבאללה בלבנון.

כמה סוחרים איראניים המתגוררים בביירות מעבירים גם את הכספים של משמרות המהפכה האיראנים לחיזבאללה בלבנון דרך משרדי צ'נג'יים שבבעלות החיזבאללה (החלפות/המרות כספים).

חלקים מהמזומן המועבר מאיראן משולמים עבור הוצאותיהם של כוחות חיזבאללה בלבנון וחלקים אחרים מועברים לכוחות חיזבאללה הפרוסים בסוריה ולמשפחותיהם.

בהתחשב במצבו הכלכלי הקשה של המשטר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הכסף ששלח קומיטה א'מדא-אימאם מטהראן לביירות קוצץ כמעט לחצי בחודשיים האחרונים. גורמי חיזבאללה מוטרדים מכך ,מכיוון שהם חוששים מעריקות בקרב כוחות חיזבאללה בסוריה בגלל אי תשלום או בגלל קיצוצי המשכורות. קושי נוסף שעומד בפני חיזבאללה הוא שהבנקים בלבנון אינם פעילים,דבר שגורם להעברת כספים מוגבלת מאיראן.

People's Mujahedin of Iran - Wikipedia

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה