הפעלת אגרופי שריון בדמשק כנגד המורדים – טקטיקה נכונה ? חיתוך מצב .

לצבא סוריה 2 דיוויזיות עילית שבימים כתיקונם פועלים אך ורק במרחב דמשק בהגנה על מתקני השלטון ובירת סוריה-דמשק .

הדיוויזיות הן :

*-  דיויזיה 4 שריון שהאלוף מאהר אסד,אחיו של הנשיא, מנהל, למעשה אותה , והיא נחשבת ליחידת העילית הטובה בסוריה ומונה 3 חטיבות שריון , חטיבת חי"ר ממוכן,פוג' קומנדו (800) ופוג' ארטילריה.

*- דיוויזית משמר הרפובליקה ,שמאופי פעילותה להגן על משטר אסד בתוך דמשק , הינה דיוויזית חי"ר ממוכן הכוללת בימים רגילים: 2 חטיבות חי"ר , 3 חטיבות חי"ר ממוכן ופוג' ארטילריה . לדיוויזיה זאת יש גם יחידות שריון אורגניות המצוידות במיטב השריון החדיש שבצבא סוריה.

כמו בכך משטר טוטליטרי של רודן אסור לכל יחידה צבאית סורית להיכנס למרחב דמשק בגלל חשש המשטר מהפיכה צבאית . אי לכך כרגע פועלים במרחב דמשק רק 2 הדיוויזיות הנ"ל אך בסד"כ חסר מאוד . יחידות רבות של דיוויזית משמר הרפובליקה מפוזרות ברחבי סוריה כמו דיר א-זור,חאלב ועוד.

ליחידות עילית שכאלו יש פיקוד משותף של קצינים בדרגות אלוף כדי להקשות עת האפשרות שמפקד בודד ינסה לגייס את כוח הדיוויזיה למטרותיו הפוליטיות האישיות ויבצע הפיכה.

כרגע , לאחר שלפני כמה ימים החלה האופנסיבה הנרחבת של המורדים במרחב דמשק, ולאחר שהתברר שמצב המשטר בכי רע וגורלו לוטה בערפל כבד , מוטלות עוד ועוד יחידות מדיוויזיות אלו למערכה נגד המורדים .

ההנחה של המשטר הוא כי רובו המוחלט של סד"כ הדיוויזיות מורכב מחיילים ממוצא עלאווי הנאמנים לאסד וכי הלחימה על חיי השלטון בדמשק הוא גם לחימה על הישרדותם שלהם ושל משפחותיהם .

עקב הצלחותיהם של כוחות המורדים בכמה שכונות ברחבי דמשק הורכב לאחרונה "אגרוף פלדה " ,אד הוק , המורכב מטנקים של חטיבה 105 חי"ר ממוכן מדיוויזית משמר הרפובליקה , והיא אמורה לסכל ולהדוף את כוחות המורדים המתקדמים .

החלטה להכניס שריון ללחימה בתוך שטח בנוי, אינו חכם במיוחד , מה עוד שהמורדים תגברו מאוד את כוחותיהם בחוליות ציידי טנקים המסתובבות בעיר ומחפשות טרף .

אתמול, דיווחה מפקדת המורדים שהוציאה לפועל את האופנסיבה בדמשק , ואמרה כי ב-48 השעות הראשונות של המבצע הם הצליחו להשמיד 16 טנקים .

אלא אם כן לטנקים של חטיבה 105 יש מערכות הגנה אישיות נגד טילי נ"ט , הרי שהפיקוד הסורי עוד יתחרט על מהלך טקטי זה .

קשה להבין את ההיגיון מאחורי מהלך צבאי זה אבל כשעצם הישרדותך מוטלת בספק אתה מטיל למערכה את כל מה שיש לך ,ולא משנה מה יהיה המחיר, העיקר שתצליח להסיר את החרב המתהפכת מעל גרונך .

 

אלבום תמונות של אגרוף השריון של חטיבה 105 :

 

כתיבת תגובה