למרות מגפת הקורונה איראן הכפילה תמיכתה בחיזבאללה ובמדינות ציר הרשע

היתפרצות נגיף ה-"קורונה" לא ריסנה את איראן  ופעולות הטרור שלה. איראן, הנקרעת על ידי נגיף הקורונה בחודשים האחרונים, עם אלפי נידבקים ואלפי מקרי מוות שנרשמו, הגדילה את תמיכתה הכספית בסוכניה בעירק, סוריה, תימן והחיזבאללה, כך טוען דו"ח שפורסם על ידי רשת הטלויזיה האמריקאית – "פוקס ניוז".

לדברי אנליסטים רבים, המגיפה החונקת לא הצליחה לבלום את התמיכה של איראן בארגוני טרור ולחימתם במדינות הפרוקסי.                       ג'ייסון ברודסקי, מנהל המדיניות ב"מאוחדים נגד איראן גרעינית " – “متحدون ضد إيران النووية”, אמר לרשת פוקס ניוז: " הסרת הסנקציות הבסיסיות של ארה"ב נגד איראן בגלל וירוס הקורונוה תהיה בלתי אחראית והיא לא תפתור את הבעיה העומדת בבסיסה – משטר מושחת מהיסוד.

" למרות פגעי הקורונה .. איראן הולכת ומתעצמת"

בעוד שניתן היה להניח שמשבר הבריאות העצום עשוי לדחוף את איראן להתמקד יותר במה שקורה בגבולותיה, אמרו המבקרים כי, עם תשומת לבם של מדינות רבות בעולם שהוסחו, טהראן הסלימה במקום זאת את התנהגותה המאיימת – כמו התקפות בעירק, ולחימה בתימן וכן הגבירה את הלחץ הצבאי על המעוז האחרון של המורדים באידליב, בתמיכת נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

יתרה מזאת, "אמנסטי אינטרנשיונל" דיווחה ביום חמישי כי לפחות 36 אסירים נהרגו על ידי כוחות הביטחון לאחר שאירגנו הפגנות מחשש להידבקות בוירוס הקורונה, שמתפשט במהירות בכל בתי הכלא הרעועים במדינה.

בנוסף סוכנות הגרעין של האו"ם אמרה כי טהרן מעכבת את המאמצים להבהיר את פעילויות הנשק הגרעיני בעבר. ביום רביעי הודיע דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראנית כי איראן מייצרת כיום 60 צנטריפוגות מתקדמות ביום.

העדיפות של המערכת היא הישרדותה ומימון סוכנים שלה

במשרד החוץ האמריקאי אומרים כי "עדיפות המשטר נותרה בהישרדותו ומימון שלוחיו ושותפיו תוך מתן עדיפות להם על תושביו, גם בתקופה של סערה כלכלית. המנהיג העליון האיראני ,רק בחודש שעבר, הגדיל את המימון למשמרות המהפכה האירנים  – ביותר מ -33 אחוזים מהבקשה המקורית של הנשיא חסן רוחאני – וכן הגדיל את המימון של באסיג '.

נכון ליום חמישי, הנתונים הסטטיסטיים הרשמיים על ההתפרצות הקורונה הגיעו ל -66,220 מקרים מאושרים ו -4,110 מקרי מוות במדינה של 81 מיליון איש. עם זאת, קבוצות האופוזיציה טוענות כי המספרים האמיתיים הוסתרו, והוסיפו כי למעלה מ 20,000 איש מתו. עד כה הייתה זו המדינה המושפעת ביותר ממגפת הקורונה במזרח התיכון.

الحرس الثوري الايراني

 

כתיבת תגובה