הקרב על העיר אלבאב בצפון סוריה-עוד עובדה מעניינת.

כולם עוד זוכרים את קרבות הדמים סביב העיר אלבאב, מעוזם האחרון של לוחמי דאעש בצפון סוריה. 

טורקיה פלשה לסוריה כשמטרתה המרכזית – העיר אלבאב.

צבא טורקיה חבר לצבא המורדים בצפון סוריה והסתער שוב ושוב על העיר אך לא הצליח להבקיע את קווי המורדים ונחל תבוסה אחרי תבוסה .

אך כיבוש העיר הפך לאובססיה עבור המנהיג הטורקי-ארדואן . הוא הקריב עוד ועוד חיילים טורקיים על מזבח שיגעון הגדלות והעביר עוד ועוד יחידות צבא להשלמת המשימה.

ברקע קרבות אלו, הופיעו,ממש משום מקום, כוחות צבא סוריה מתוגברים בכוחות חיזבאללה ומיליציות עירקיות , וצמצמו טווחים לעבר העיירה תוך שהם מאתגרים את צבא טורקיה ומצהירים כי הם באו לשחרר את העיר אלבאב.

כל יום שצבא טורקיה התעכב ולא הצליח לכבוש את העיר סייע הדבר לצבא סוריה לקרב את כוחותיו לעיר עד שבימים האחרונים ניצבו כוחותיהם בפרברי העיר . 

אלא שאז הגבירו הכוחות הטורקיים את מאמציהם והצליחו להבקיע את קווי הלחימה הקדמיים ואז…. במהלך מזהיר נסוגו כוחות דאעש מהעיר עם לילה ונטשו את עמדותיהם ללא קרב ונחלצו מזרחה לעבר בירת החליפות – א רקה.נסיגה זאת באה בעקבות הערכה כי לא נכון להקריב עוד מאות לוחמים בקרב אבוד והם נחוצים יותר על הקרקע מאשר בגן עדן . 

אלא שהשאלה שהציקה לכולם לא פגה: כיצד התקדמו כוחות צבא סוריה כה מהר בדרכם לעיר אלבאב ? 

מתברר, כך על פי בדיקת הדיווחים לאחור כי דאעש למעשה מסר לצבא סוריה שטח עצום של כ-600 קמ"ר בקרבת העיר אלבאב כדי לאפשר להם להגיע ראשונים לעיר והקדים את הטורקים.

היום מסרו כוחות דאעש הנסוגים מאלבאב את העיירה תאדפتادف הנמצאת בדרך נסיגתם,לצבא סוריה ללא קרב.

השאלות הצצות כעת הם האם דאעש וצבא סוריה משתפים פעולה בדרך כלשהי בכל הקשור ללחימה בטורקיה ובכוחות המורדים ? 

לאף אחד אין על שאלה זאת תשובה מוסמכת אבל חשוב לדעת כי כוחות דאעש הנסוגים אינם נרדפים כלל על ידי צבא סוריה או חיל האוויר שלה או של הרוסים והטורקים לא מנסים אפילו לפעול בכיוון הזה . 

ראה מפה מצורפת:

כתיבת תגובה