מבזקי חדשות ליום 11-4-20 . מתעדכן

*- דיווחים מלבנון על פעילות הצבא הישראלי בגבול הצפון.

מהדיווחים עולה כי כח ישראלי של 10 חיילים חצה את הגדר הטכנית סמוך לנהר הווזאני וערך סריקות בגדה המזרחית של הנהר מבלי לחצות את הקו הכחול. על פי דיווח נוסף של עלי שואיב המקורב לחיזבאללה, נאמר כי כל העת חיפה שריון ישראלי את הכח הישראלי ועל פי מידע נוסף השתתף בחיפוי גם מסוק קרב שחג באיזור. לא נמסרה מהות הפעילות הישראלית.

*- ארה"ב ממשיכה לפעול בים סין הדרומי.

מדיווחים סיניים הבוקר עולה כי מטוס הביון האמריקני מדגם בואינג RC-135 פועל מול חופי סין ווייטנאם ומנטר פעילויות שונות באזורים אלו.

לא נמסרו עוד פרטים.

*- הכורדים מודיעים על תקיפה בלב טורקיה !
על פי מקורות מקומיים הותקף לפני 3 ימים מפעל ייצור באנקרה. על פי מידע ראשוני, שלושה אנשים נפצעו. מוקדם יותר, חובל קטע מקו צינור המוליך נפט בציר איראן-טורקיה ע"י המחתרת הכורדית.

*- שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו נותן נתונים בנוגע למלחמה מול הטרור ומציין בין היתר כי טורקיה נמצאת בהליכים מול 4186 (!) אתרי אינטרנט וחשבונות של רשתות חברתיות אשר לדבריו 'דחפו את הציבור לחרדה'.

*- המתיחות בין סין לארה"ב עולה עוד שלב.
גורמים בממשלת סין מאשימים את צבא ארה"ב כי פתח בתמרון צבאי נרחב בים הפיליפינים, דרומית מזרחית לים סין המזרחי.
בהודעה לא רשמית נאמר ע"י הסינים כי האמריקאים משלבים בתרגיל את חיל הים וחיל האוויר כשהם עורכים תמרונים משותפים גם מול חופי טייוואן.

קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי בווטסאפ

*- למעלה מ-60 הרוגים בקרבות בין כוחות צבא סוריה והמיליציות השיעיות – איראניות נגד לוחמי דאעש באזור העיר אלסוחנה במזרח סוריה – כך מוסר המצפה הסורי לזכויות אדם מלונדון. הידיעות כי כוחות דאעש הצליחו לכבוש חלק מהעיר אלסוחנה – מוכחשות בתוקף ע"י הסורים שבמקביל הזעיקו לאזור תגבורות צבאיות גדולות כדי להניס את כוחות דאעש. כמו כן הוזעקו למקום מטוסי קרב רוסים כדי לסייע לכוחות הקרקע שהתקשו לעמוד בפני התקפות המחץ של דאעש.

תמונה

 

*- דיווחים לא מאושרים כי בתקיפה אתמול של כלי טייס לא מזוהים על שדה התעופה הצבאי הסורי טי-4 נהרג הגנרל האיראני – שהדאן אלמיר –  شهدان المير .

*- הפסקת אש באזור "פוטין – ארדואן"  (מחוז אידליב שבצפון סוריה ) נכנסת ליומה ה -36 עם המשך הרגיעה והפסקה מתמשכת של תקיפות אוויריות.

*- אלוף משנה מצבא סוריה נפל בשבי כוחות דאעש במדבר הסורי.

*- גרמניה מסירה את דגל המשטר הסורי בכדי להציב את מקומו את דגל המהפכה הסורית, כך שדגל המהפכה יהפוך לנציג הרשמי היחיד של סוריה בגרמניה.

תמונה

*- 100 סטודנטים כורדים הלומדים בדמשק פונו בחזרה לעיר קמישלי שבצפון מזרח סוריה  ע"י צוותים רפואיים שם יוכנסו להסגר .

*- רחובות דמשק ריקים בעקבות הסגר בגלל הקורונה.

תמונה

*- שוטרים רוסים עצרו מטען סמים של השייך למקורב לחיזבאללה בפרברי דמשק. החיזבאללה מציף את סוריה בסמים שרובם ממשיכים לירדן ולמפרץ.

תמונה

כתיבת תגובה