פורבס: איראן פרסה טילים המכסים את כל שטח מצרי הורמוז

עדויות מצביעות על כך שאיראן פרסה מערך טילים נגד ספינות ורקטות גדולות המשקיפות על מצר הורמוז. המיצר חיוני לאספקת נפט ממדינות ערב במפרץ הפרסי. על נתיב מים זה מסיירים ספינות מלחמה של חיל הים האמריקני ובעלות בריתו כדי להגן על כלי שיט מפני פעולה איראנית – כך מדווח כתב העת האמריקאי "פורבס" .

סרטי וידאו חובבים מרובים ותמונות של כלי הנשק המוצבים בשורה על החוף החלו להופיע במדיה החברתית ב -4 באפריל. ניתוח גיאוגרפי אישר כי מיקומה של אחת הסוללות נמצא באי קשם.
מודיעין הקוד הפתוח (OSINT) מראה כי מערכות הטילים הוצבו לצד דרך החוף, הפונה מזרחה לכיוון המצר, בין קשם לבורקה חלף – Borka Khalaf . הם היו בשורה מאחורי תעלת חול מגן. המרחב ביניהם מרמז על פריסה טקטית. אם כי אם מדובר בתרגיל או הפגנת כוח, והאם זה היה אמור להיראות או לא, עדיין לא ברור.

Iranian Noor anti-ship missile and Fajr MLRS deployed on Qeshm Island, March 2020

נראה כי מערכות הטילים שייכים למשמרות המהפכה האיראנים (IRGC). המערכות שנראו כוללות מערכות רקטות שיגור רב קנים Fajr-3 ו- Fajr-5 . משגר הפאג'ר -3 מכיל  שתים עשרה רקטות בגודל 240 מ"מ (9.5 אינץ ') לטווח של 27 מייל ונושאים ראש נפץ גדול. ניתן לשחרר את כל שתים-עשרה הרקטות תוך פחות משתי דקות.

ה- Fajr-5 הגדול יותר יכול לפגוע ביעדים במרחק של 45 מיילים משם. עם זאת, רק ארבעה טילים על כל משגר. בניגוד לפאג'ר 3, שהתבסס על תכנון צפון קוריאני, נראה כי הרקטה הזו היא איראנית באמת. בשנת 2017 איראן חשפה גרסה מונחית לוויין עם טווח  של עד 80 מיילים, אך לא ברור אם זה נכנס לשירות. ממיקומם רקטות הפאג'ר -3 יכולות  לכסות את רוב המרחב הימי של מצרי הורמוז, והפאג'ר -5 הגדולות יותר מכסות בטווחן את כל שטח המצר.

טילים נגד ספינות קטלניים יותר מהטילים. זוהה משגר טילים ניידים נגד ספינות אחד לפחות , מערכת Khatam-5 נושא טילי חוף-ים  "נור "  שהועתקו מהטיל C-802 הסיני. בדרך כלל הם שווה ערך לטיל ה- "הארפון" של הצי האמריקני . הם נישאים על משאית אשר ניתן להסוות כרכב אזרחי רגיל. תא הנהג הוא לבן  והטיל והרדאר מתקפלים לתוך קופסא כך שיהיה קשה מאוד לזהות את הרכב בעת תנועה.

המיקום שבו הוצבו הטילים האיראנים  מוכר לחיל הים האמריקאי. ישנם כמה אתרי טילים ומתקנים ימיים באי, כולל אחד עם מנהרה תת קרקעית לסירות וצוללות. עמדות פריסה כמו זו הן ארעיות והמערכות ככל הנראה הועברו מאז שצולמו התמונות. נוכחותם באי מעביר מסר על היערכותה של איראן ומזכיר לנו כי המצרים נותרים נמוקד לתבערה צבאית אפשרית.

איראן ממשיכה לבנות את יכולותיה הימיות בכל תחום אפשרי. חיל הים האיראני הודיע ​​לאחרונה כי הוא בונה צוללת גדולה ומשחתת 6,000 טון.

Pin on APHG Industrialization

כתיבת תגובה