אפשר והעליות הנאות בבורסה האמריקאית הן לא יותר מ-"מלכודת דובים"

ליסה שלט אנליסטית בכירה בבנק ההשקעות מורגן סטנלי משדרת מסר של "סוף משבר" היא כותבת במאמרה כי יתכן וההזדמנויות הגדולות ביותר בדורנו נוצרות כעת. מוקדם יותר שידר הבנק מסר כי השוק הדובי הגיע לסיומו.

משבר 2008 לימד אותנו ואת הבנקים כי למכור השקעות נוסטרו (בבעלות הבנק) לתיקים של לקוחות הבנק (ניגוד אינטרסים) הוא חלק מהמדיניות וה DNA של חלק נכבד מהבנקים להשקעות בארה"ב. הפעם אני מקבל את הדברים של ליסה בחשדנות מהולה בתקווה, הייתי רוצה לבחון מחדש את הדברים שלה ב 1.5 השנה.

"הבעיה של הכלכלנים היא חוסר שיקול דעת בכל ההתייחסות וההבנה של אירועים נדירים. כאשר אתה בונה מגדל חול, אתה לא יכול להאשים את גרגר החול האחרון בכך שהוא האחראי לקריסת כל המגדל.

המערכת הגיעה לרמת מורכבות שאי אפשר לשלוט בה.

תחשוב על זה כך: בהתחלה המערכת הפיננסית לא הייתה קיימת, אחר כך היא החלה ללכת, משם היא עברה לנסיעה על אופניים, משם למכונית, ועכשיו היא ברמת מורכבות של מטוס ג`מבו. אלא שהטייסים עדיין חושבים שהם רוכבים על אופניים. לטייסים אין מושג מה קורה והם לא מבינים את המטוס, אז ברור וידוע מראש שהמטוס הזה יתרסק במוקדם או במאוחר. (דברי ניסים ניקולס טאלב מחבר הספר ברבור שחור על כלכלנים)

Bear Trap - Best Strategies to Profit from Short Squeezes

קרדיט : ערוץ הטלגרם "על קצה הגרף – קבוצה כלכלית"

כתיבת תגובה