צוללת תקיפה חדישה, שלישית במספר, תימסר בקרוב מאוד לחיל הים המצרי

ושוב עושות הרשתות החברתיות את מלאכתן נאמנה . הם חושפות בפנינו מידע שלא היה אפשרי שנדע באמצעים אחרים .

רק בשבוע שעבר דיווח האתר נציב.נט כי ספינת הקרב המתקדמת ביותר בצי הישראלי ,אח"י מגן ,מדגם סער-6 ,החלה בימים לערוך ניסויים בלב ים כחלק מהשלב האחרון לפני מסירתה לידי ישראל שם תחומש במערכות נשק אולטרה מודרניות ותכנס לשרות מבצעי במהירות האפשרית .

כזכור רכש ספינות הסער-6 יחד עם צוללות הדולפין על ידי ישראל מגרמניה  עומדות במרכז פרשת תיק 3000 בו החליטה המדינה להגיש כתבי אישום בגין מעשי שחיתות.

( כך מתוארת בויקיפדיה פרשת תיק 3000 :  פרשת הצוללות (גם פרשת כלי השיט או פרשת הצוללות וכלי השיט), המכונה גם תיק 3000, היא חקירה פלילית שנוהלה על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל מאז פברואר 2017 ובמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, בשנים 2009–2017. בסיום החקירה פרסמה המשטרה את עמדתה שהתגבשו ראיות כדי להעמיד לדין מספר נחקרים באשמת שוחדמרמההלבנת הון ואישומים נוספים.)

אתמול דיווחו אמצעי התקשורת בגרמניה, בהתבסס על תמונות שעלו ברשתות החברתיות , כי צוללת התקיפה המצרית החדישה מדגם יו-43 שבה לנמל קייל אחרי יומיים של ניסויים בלב ים . יציאה ללב ים נועדו להעביר את הצוללת מבחני קבלה בטרם תימסר לידי חיל הים המצרי.

תמונת הצוללת בדרכה חזרה לנמל קיל אחרי ניסויים בלב ים:

קרדיט לתמונה:רודולף דאנקל

הצוללת המצרית מדגם "S43" ,בעלת מספר זנב בחיל הים המצרי – S43 , אורכה יותר מ-60 מטרים ורוחבה יותר מ-6 מטר ויש בה מקום ל-30 אנשי צוות ו-14 טילי טורפדו נבנתה במספנת חברת טיסן קרופ בקייל , המספנה שהיא בין הגדולות והמתקדמות בעולם שגם ישראל הזמינה אצלה את צוללות הדולפין החדישות שלה.

בתחילת חודש מאי 2019 השיקה חברת טיסן קרופ לצי המצרי את הצוללת השלישית במספר מתוך 4 שהוזמנו עוד כמה שנים קודם לכן .

חיל הים המצרי רכש כארבע צוללות חדישות מסדרת 209 מתוצרת גרמניה. צוללות אלו, שעליהם התבסס הדור הראשון של צוללות הדולפין בעלות הדחק של כ-1,586 טונות. לצוללת ישנם כ-8 צינורות טורפדו 533 מ"מ, עם יכולת לשיגור טילים. הצוללת חמושה ב-14 טורפדות וב-14 טילי הרפון בלוק II. (ויקיפדיה)

 

כמה כסף עלתה הצוללת  "S43" לא ידוע. הצדדים הסכימו שלא לחשוף את מחיר הרכישה. עם זאת, על פי הדיווחים בתקשורת אומרים כי מצרים משלמת מיליארד יורו עבור כל ארבע הצוללות.

רכש הצוללות ע"י מצרים התאפשר לאחר שראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו הביעה את הסכמת מדינת ישראל למהלך , וזאת בניגוד מוחלט להמלצת מערכת הביטחון , כך על פי טענת שר הביטחון דאז רא"ל (במיל.) בוגי יעלון.

מעניין שישראל רוכשת את צוללות הדולפין שלה במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים ממחיר הצוללות שמצרים משלמת עבורן . 

גם ישראל וגם מצרים מקבלות את הצוללות שלהן מהמספנה הגרמנית כשהן לא מצוידות כלל במערכות לחימה שיורכבו מאוחר יותר במהלך נפרד ומספקים אחרים.

ייצוא הצוללות מגרמניה למדינת צפון אפריקה שנוי במחלוקת. מכיוון שמצב זכויות האדם במצרים רעוע. כאשר הזמינו המצרים את ארבעת הצוללות לפני שמונה שנים, שלטה המועצה הצבאית שהוביל האיסלאמיסט מוחמד מורסי, ושהופלה על ידי הצבא. ראש הצבא לשעבר עבדול פתח א-סיסי משמש כנשיא המדינה מאז 2013. א-סיסי עלה לשלטון בשנת 2013 באמצעות הפיכה צבאית. תחת הנהגתו, מצרים מתנהגת בקשיחות עם מבקריה מבית . עשרות אלפים נמצאים במעצר. חופש הביטוי וזכות ההפגנה מוגבלים אף הם באופן חמור. דו"ח "אמנסטי אינטרנשיונל" באפריל דירג את מצרים במקום השישי מבין המדינות עם מספר ההוצאות להורג הגבוה ביותר בשנת 2018, והיא נמצאת רק מאחורי סין, איראן, ערב הסעודית, וייטנאם ועיראק.

"ההחלטות באשר למכירת צוללות לחו"ל אינן מתקבלות כאן בקייל", אמר בכיר במשרד הכלכלה. "ההחלטות מתקבלות בברלין – לאחר שקלול האינטרסים של מדיניות החוץ שם."

חיל הים המצרי כבר הגדיר את הצוללות שהוא קיבל : "יצירות מופת של הנדסה גרמנית".

הצוללת המצרית שהושקה באמצע שנת 2019 :

One thought on “צוללת תקיפה חדישה, שלישית במספר, תימסר בקרוב מאוד לחיל הים המצרי

כתיבת תגובה