מבזקי חדשות ליום 5-4-20 . מתעדכן

*- יו"ר ועדת החוץ והביטחון הלאומי בפרלמנט האיראני, השמתאוללה פלהאתפישה- "איראן קרובה מאוד למלחמה בלתי נמנעת שנכפת עליה מארה'ב המונעת על ידיי גורם שלישי"/

*- ברביעי באפריל 2017, התרחש הטבח הכימי בחאן שייחון, אז מטוס השייך לצבא אסד שיגר לעיר פצצה שהכילה גז סארין רעיל, והרג ופצע מאות, כולל 30 ילדים.

*- על פי העיתון אל-ערבי אל-ג'ייד, בגדאד ביקשה מארצות הברית בפעם השנייה להסביר את פריסת מערכות ההגנה מפני טילי הפטריוט בעיראק, אך וושינגטון לא סיפקה כל הסבר. גורמים ומשקיפים עירקיים אומרים שהסיבה עשויה להיות מעבר להגנה על עיראק, כלומר ארה"ב מבקשת להגן על ישראל ולהגן על גבולותיה הצפוניים של ערב הסעודית על ידי התקנת המערכת.

*- הקואליציה הבינלאומית למלחמה בטרור הודיעה על העברת הבסיס החמישי לממשלת עיראק – הפעם אנו מדברים על בסיס האוויר אל-ח'באנאיה / אל-טקדום ["תנועה קדימה"].

ציוד בשווי כולל של 3.5 מיליון דולר נמסר לממשלת עיראק, ו -500 אנשי צוות הוצאו מהבסיס. מאז 2015 משמש בסיס אל-חבניה לאימוני כוחות הביטחון העיראקיים והכשרתם. בנוסף לחיילי מארינס אמריקאים, הבסיס כלל מומחים צבאיים ספרדים, איטלקיים וקנדיים. מבסיס אל-חבאניה, תואמו הפעולות לשחרור רמאדי ופלוג'ה בשנת 2016.

*- טראמפ מזהיר את האיראנים ושותפיהם מפני תקיפת כוחות אמריקאים בעיראק וחושף את עוצמת התגובה האמריקאית האחרונה.

*- תצלום אוויר של מתחם הבניינים של משרד הביטחון והמטכ"ל של הצבא המצרי בבירת המינהל החדשה של המדינה:

*- חיילים אמריקאים מזמרים את "קפטן קרוזר" ונפרדים ממפקד נושאת המטוסים "רוזוולט", שגורש מתפקידו, לאחר שחשף מידע על מאות חיילים אמריקאים חולים על סיפון נושאת המטוסים.

*- המנהל לאכיפת סמים בסוריה דיווח על תפיסת משלוח סמים של 750 ק"ג בדמשק. על פי ההצהרה המטען נשלח מלבנון לירדן ואז, ככל הנראה, למדינות המפרץ. ראוי לציין שלמרות הסגירה הרשמית של גבול סוריה-לבנון עקב זיהום בנגיף הקורונה, האיסור אינו חל על תעבורת משא. לפיכך, הברחת הסמים דרך סוריה נמשכת אפילו בימי המגיפה.

*- תנועת אל-נוג'בה המגובה על ידי הרפובליקה האיסלאמית של איראן מאיימת לתקוף את כוחות ארה"ב. פורסם בתמונה: "העיניים שלנו שולטות בעמדותיך".

 

 

כתיבת תגובה