מבזקי חדשות ליום 3-4-2020 . מתעדכן

*- מספר המתים בעולם כתוצאה מנגיף הקורונה חצה את רף- ה50,000.

*- עלי לאריג'אני יו"ר הפרלמנט האיראני נדבק בקורונה.

*- משרד החוץ הלבנוני מגיש תלונה למועצת הביטחון נגד ישראל על כך שהפרה את המרחב האווירי של לבנון ופתחה בתקיפות נגד סוריה מהמרחב האווירי הלבנוני.

*- ראש המטה הצבאי האיראני, מוחמד בג'רי, אמר כי הכוונה של כוחות המלציות היא, ההתנגדות העירקית "לבסיסים של ארה"ב בעירק, ואינה קשורה לאירן, וציין כי ארצו אינה מתכננת לתקוף כוחות זרים באזור.
באגרי הוסיף כי האירועים האחרונים נגד הבסיסים האמריקניים בעירק, הם תגובה טבעית של העם העירקי, וקבוצות ההתנגדות להתנקשות, בקאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס. (קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב)

*- הכוחות המזוינים של טורקיה במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה פרצו אתמול לתדרי הרדיו של הצבא הסורי והוציאו אזהרה שלא להפר את אזור ההסלמה.

*- חוגי מודיעין סיניים אומרים היום כי ארה"ב נתנה לחיל האוויר שלה אור ירוק לטוס בקרבת הגבול הסיני סמוך לחופי טייוואן שבים סין הדומי.

על פי אותם מקורות חגו בחודש מרץ לפחות 6 פעמים מטוסי קרב אמריקניים לאורך גבולה של סין מול חופי טייוואן.

הפעם האחרונה היתה ב-31 במרץ (שלשום) כששני מטוסי F אמריקאיים טסו כ-2 ק"מ צפונית מזרחית לגוואנדונג הסמוכה להונג קונג.

(קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי)

*- צבא, יוניפי"ל בכוננות בזמן שישראל מבצעת פעולות פיקוח במבואות מאס אל-ג'בל – MTV לבנון.

*- הפנטגון הזהיר את הבית הלבן מפני הקורונה, כבר לפני שנים. ואף התריע ממחסור במכונות הנשמה, במסכות ובמיטות אשפוז

הפנטגון, מסתבר, היה מודע לגמרי לא רק לגבי בואה של המגפה אלא גם צפה את המחסור במכונות הנשמה מסכות ומיטות פנויות.

וכך נכתב בדוח: האיום הצפוי והמשמעותי ביותר הוא מחלת נשימה חדשה. במיוחד שפעת. ואכן קורונה היא מחלת נשימה הנגרמת ע"י נגיף חדש לאנושות.

*- דיווח: ערכות בדיקת קורונה שנשלחו בידי סין ונבדקו בבריטניה נמצאו מודבקות בקורונה.

*- מקור ערבי מצטט חייל רוסי בשם "ניקולאי" מהעיר סנט פטרסבורג, הטוען כי הוא משרת כיום בסוריה, ואומר כי ישנם עשרות נידבקים בנגיף הקורונה בבסיסים הצבאיים בחמימיים וטרטוס. על פי הדיווחים, שני הבסיסים אכלסו מאות שכירי חרב של וגנר, כוחות מיוחדים וחיילי ארטילריה.

*- המלחמה בנגיף קורונה … יותר מעשרים אלף אנשי חיזבאללה משתתפים במאבק נגד וירוס מחלת הקורונה.

*- ראש המטה הצבאי האיראני, מוחמד בג'רי, אמר כי הכוונה של כוחות המלציות היא, ההתנגדות העירקית "לבסיסים של ארה"ב בעירק, ואינה קשורה לאירן, וציין כי ארצו אינה מתכננת לתקוף כוחות זרים באזור.
באגרי הוסיף כי האירועים האחרונים נגד הבסיסים האמריקניים בעירק, הם תגובה טבעית של העם העירקי, וקבוצות ההתנגדות להתנקשות, בקאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהנדיס.

*- על פי מקורות האופוזיציה הסורית,בתקיפה מיום שלישי, 31.03.20 שעה 20:00 בערב,ישראל שיגרה טילים מדוייקים מכמה מטוסי קרב f-16 לבסיסי האוויר בשדות התעופה הצבאיים אלשאעיראת ו T-4,בחומס שבמרכז סוריה,בנסיון לפגוע בבכירים במהלך פגישה שהתקיימה בין גורמים צבאיים סורים ואיראניים.

בג'אני וראש המרכז למחקרים אסטרטגיים בצבא האיראני, תא"ל אחמד רזה פורדסטן, נהרגו בתקיפה, משרד התקשורת של כוח אל-קודס מכחיש את הפרסומים.

*- קורי הינדרשטיין מי ששרתה בשנת 2016 -2017 כמנהלת מחלקה ' במינהל והביטחון הלאומי לאנרגיה גרעינית ' בראיון עם בכיר מהמינהל לביטחון גרעיני בארה"ב ,אחת השאלות מתוך הראיון ששאלה אותו "מתי לדעתך לאיראן תהיה פצצה גרעינית? "

תשובתו : "האוזניים והעניים למגפיים שלנו הנמצאות בקרקע הם פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית,כמה חודשים שהם לא ממש יודעים מה באמת קורה באתרים אחרים שבעבר איראן שיתפה איתם פעולה האי ודאות דיי מטרידה אותי ואת סוכנויות הביון במערב ובשאר העולם,בפרט שקצב הגברת האורניום לאחרונה מאז חתימת הסכם ב2015 עם מעצמות העולם הגיע למימדים אסורים ומדאיגים ,איראן חייבת להבין ששיתוף פעולה עם פקחי האו'ם מציבה אותה במקום טוב יותר ופחות מסוכן לה ולעולם כולו שצריך להרגיש יותר בטוח ."

*- 27% מאוכלוסיית אירופה היא מעל גיל 60
23% מאוכלוסיית אמריקה היא מעל גיל 60

בהשוואה ל:
17% מהאוכלוסייה הסינית היא מעל גיל 60

בהשוואה ל:
7% מאוכלוסיית מצרים היא מעל גיל 60
7% מהאוכלוסייה הסעודית היא מעל גיל 60
11% מאוכלוסיית טורקיה היא מעל גיל 60
7% מאוכלוסיית הודו היא מעל גיל 60

*-  בכיר בפנטגון: מעל 4,000 מלחים אמריקניים על סיפונה של נושאת המטוסים "תאודור רוזוולט" באוקיאנוס השקט נדבקו בנגיף הקורונה.

 

כתיבת תגובה