חה"י הלובי של הגנרל חפתר הצטווה להשמיד אניות מלחמה טורקיות אם יתקרבו

אמנם וירוס הקורונה מכה בכל פה בכל רחבי העולם ועשרות אלפים מתים וכמעט מיליון איש נדבקו, אבל זה לא מעניין כלל את הצדדים הרבים הלוחמים בלוב, הן מהמקומיים והן מכל קצוות תבל שיש להם אינטרסים במדינה .

עד כה מלחמת האזרחים בלוב נערכה באוויר ועל הקרקע ונמנעו מלפעול בים מחוץ למים הטריטוריאליים שלה אך מאז הודיעו מדינות אירופה כי בכוונתם להטיל מצור על חופי לוב כדי למנוע מאניות נשק להזרים אותו לתוך המדינה וללבות יותר את אש המריבה נראה כי העניינים מדרדרים במהירות רבה.

האלוף פרג 'אל-מהדאווי, ראש המטה של חיל הים של הגנרל חפתר, הנאבק בשלטון הלגיטימי בלוב בסיוע מצרים ורוסיה ,אישר כי הכוחות המזוינים ערוכים לכל האפשרויות וכי חיל הים הצטווה לפגוע בכל ספינת מלחמה טורקית המתקדמת לעבר החוף הלובי.

[לוב, 31 במרץ 2020] – בהצהרה שפורסמה בעיתון אל-באיין אמר האלוף פרג 'אל-מהדאווי כי הצבא הלאומי הלובי (LNA) יעצור כל התערבות טורקית ויסכל את התכניות הטורקיות בלוב.

טורקיה כבר לקחה אפשרות זאת בחשבון וקידמה לאזור 2 אניות מלחמה גדולות וככל הנראה ישנם גם כמה צוללות תקיפה טורקיות הנותנות גיבוי לכוחות הפועלים באזור.

מקורות בלוב טוענים כי אניות מלחמה טורקיות ירו טילי ים-יבשה לעבר מטרות על אדמת לוב .

Photos of the Turkish warship that fired the missile today

Photos of the Turkish warship that fired the missile today

Photo of the remains of US-made RIM-66E-5 that landed at Al-Ajaylat

Photo of the remains of US-made RIM-66E-5 that landed at Al-Ajaylat

כל הסימנים מצביעים כי התנגשות צבאית עם הטורקים היא רק עניין של זמן .

טורקיה גם מעורבת ישירות בלחימה בסוריה אחרי שהכניסה לשטח המדינה כוחות שריון ורגלים עצומים לבלום את התקדמות צבא סוריה לעבר גבולה הדרומי באזור מחוז אידליב.

חיל הים המצרי מקיים נוכחות ימית מסיבית מול חופי מצרים ויש חשש כי גם הם יהיו מעורבים בסכסוך שיתפתח במקרה של פרוץ מעשי איבה בין כוחות חיל הים של  הגנרל חפתאר והצי הטורקי.

 

 

כתיבת תגובה