התפרצות מגפת הקורונה בארץ ובעולם: מבזקי חדשות ליום 24-3-2020 . מתעדכן

*- סינגפור הכריזה על סגר מחדש אחרי הופעת הגל השני של הקורונה, כ-49 מקרי קורונה התגלו.

*- מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי,(שר הבריאות של אתיופיה לשעבר) טדרוס אדרום ג'ברייסוס, הואשם בעבר בהסתרת מידע אודות מגיפות הכולרה באפריקה שגבתה אלפיי מתים. וכעת מואשם על ידיי ארגון גדול של רופאים לזכויות אדם בעולם שהעלים מידע מציל חיים כאשר התפרצה המגפה בסין.

*- נגיף הקורונה: צה"ל ומערכת הביטחון מקבלים את האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת*

*שם התכנית: משמרות זהב*

בדיון שנערך אתמול (ב׳) לאורך היום בעניין נגיף הקורונה, הטיל ראש הממשלה על שר הביטחון, נפתלי בנט, באמצעות משרד הביטחון וצה"ל, את האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת בישראל.

שר הביטחון יגבש תכנית לאומית בנושא, תוך מתן מענה לצרכי האוכלוסייה המבוגרת, בהם הזנה, צרכים רפואיים, שהות ממושכת בבידוד, אוכלוסיה ערירית ועוד.

*- ארגון הבריאות העולמי מזהיר – "ארה"ב בדרך להיות המוקד החדש והגדול בעולם של מגיפת הקורונה .מספר הנדבקים עולים שם במהירות מדאיגה. "

*- משרד עורכי דין בוושינגטון, Freedom Watch , הגישו תביעה בטקסס כנגד ממשלת סין על סך 20 טריליון דולר.

בעתירה נטען כי ממשלת סין יצרה את נגיף הקורונה כנשק ביולוגי בלתי חוקי וכי הנגיף מקורו יצא ממכון ביולוגי צבאי בוו-האן. הנגיף שהוכן לשימוש כנגד האויבים של סין,הודלף מהמעבדה על ידיי גורמים לא ידועים.

*- ברשות הפלסטינית מזהירים את העובדים מלהיכנס לישראל וטוענים שישראל הפכה לחממה של הווירוס.

*- התפרסם ניתוח מקומות ההדבקה המרכזיים: בתי כנסת ומרכזי קניות בראש.

פילוח מקורות ההדבקה:

*- צה"ל נערך להסגר: יוקצו שמונה גדודים לא חמושים לסייע למשטרה.

*- דוח של המרכז האמריקני למחלות ומניעתן: עקבות קורונה נמצאו על משטחים 17 ימים לאחר פינוי הנוסעים מ"ספינת הקורונה" דיאמונד פרינסס.

*- הרשויות בסין הכריזו על ביטול כל התקנות לשעת חירום וחזרה לשגרה מלאה במחוז ח'וביי כולל ווהאן, ביום 8 באפריל, כך דווח היום שלישי בתקשורת המקומית – סוכנות החדשות שינהואה.

*- אמריקה האמיתית-

#אמריקה – סגן מושל טקסס דון פטריק מציע שאמריקאים המבוגרים במדינה יקריבו את חייהם כדי להציל את הכלכלה האמריקאית עבור ילדיהם ונכדיהם. הוא הוסיף כי אמריקה תקרוס, אם תיסגר ליותר משלושה חודשים.

*- איך מאבחנים את נגיף הקורונה?
באמצעות בדיקת pcr (בדיקה מולקולרית) שבאמצעותה מזהים את הגנום (המבנה הגנטי) הייחודי של נגיף הקורונה. לוקחים דגימה מחלל הפה באמצעות מטוש (מקלון שבקצהו צמר גפן), ואת המטוש שולחים למעבדת נגיפים. יש לציין שזוהי בדיקה שמצריכה צוותים מיומנים שעברו הכשרה מיוחדת.

נכון להיום עושים את הבדיקה הזאת רק למי שיש להם סימפטומים של קורונה. את ההחלטה למי לעשות את הבדיקה מקבלים במוקד 101 של מד"א. באופן עקרוני ניתן לקבל את תוצאות הבדיקה בתוך כמה שעות, אך הזמן בפועל עד לקבלת התשובה תלוי במידת העומס על המעבדה הבודקת. נכון ל־22.03.2020 בשעה 8:00 דיווח משרד הבריאות כי בישראל בוצעו 19,638 בדיקות לגילוי הקורונה.

*- רשויות הבריאות של סין דיווחו על 78 נדבקים חדשים בנגיף קורונה ביממה האחרונה, בהם 74 שהגיעו מחוץ לארץ. נמסר על אדם אחד שנדבק בווירוס בווהאן, שהייתה מוקד התפרצות המגפה.

*- מנהל משרד הבריאות, דמשק, ד. יאסין ניינוס: 90 איש, כולל אנשי צוות ממטוס שהגיע ממוסקבה, אושפזו בהסגר במלון אל-ג'יימל פלאזה, סיידה זיינאב. על פי הדיווחים, שר התחבורה, עלי חמוד, אמר לשאם FM קודם לכן כי הטיסה זו האחרונה שתגיע ממוסקבה, ולאחריה יופסקו כל הטיסות לסוריה וממנה.

*- בהולנד נכנס לתוקף איסור התקהלויות בתוקף עד….1 ביוני . ככה אתם מבינים מתי מעריכים שאולי יתחילו למצוא פיתרון . נשמע רע מאוד.

*- מספר המשתמשים בטלפונים סלולריים בסין פחתו ב-21 מיליון ב-3 החודשים האחרונים. האם זה אומר משהו על התמותה האמתית מהקורונה ?

*- מבט גרפי על כל המגפות שקרו בעולם ביחס למספר המתים : 

*- עוד ספינת קרוז ש-42 מנוסעיה מפתחים תסמיני שפעת עושה דרכה לפלורידה . תעגון שם בשבוע הבא .

*-

כתיבת תגובה