מבזקי חדשות ליום ה- 24-3-20. מתעדכן

*- חליל אל-חיה: אנו עומדים בפני סכנה המאיימת על האנושות, אין לזלזל בנגיף הזה נתמודד עם המחלה הזאת, והאצבע שלנו תמיד על ההדק כדי להתמודד עם תקיפות של הכיבוש על אדמתנו או על המקומות הקדושים לנו . הכיבוש נושא באחריות המלאה אם יתפשט הווירוס בעזה."

*- איראן: סגן שר הבריאות האיראני חשף בטעות כי מספר החולים במדינה עומד על כ-52 אלף בני אדם, ככפול מהנתון המדווח.

*- גורם בכיר ביטחוני עיראקי מדווח כי צבא ארה"ב מקים בימים אלו בסיס צבאי חדש במחוז אל-א'נבר במערב המדינה, לקליטת מערכות טילי פטריוט.

*- יממה לאחר שנשיא ארה"ב שולח מכתב לחיזוק הקשרים בין השתיים,צפון קוריאה משגרת 2 טילים בליסטיים קצרי טווח(כ 450 ק"מ)'.

North Korea Launches 2 Short-Range Ballistic Missiles

*- ארגון הבריאות העולמי- בשיעור החיסונים ממוקמת ישראל במקום השלישי בעולם עם כיסוי חיסוני של 97% לתינוקות ולילדים.

*- פרופ 'וולטר ריצ'ארדי, יועצו האישי של שר הבריאות באיטליה-

שיעור התמותה במדינה גבוה בהרבה משאר מדינות העולם בגלל הדמוגרפיה, האומה שלנו היא האוכלוסייה המבוגרת ביותר ומדורגת השנייה בעולם.לגביי סין גיל הנדבקים הממוצע שם הוא 46 ואילו אצלנו הגיל הממצוע הוא כמעט 70. עקומת המתים שלנו בהשוואה לסין מאמתת את הנתונים הללו.

שיעור התמותה של איטליה עשוי להיראות גם גבוה בגלל האופן בו הרופאים רושמים הרוגים.

"הדרך בה אנו קובעים את מקרי המוות במדינה שלנו מאוד לא משקפת את סיבת מותם, המון אנשים מתים בבתי חולים מסיבות תחלואה שונות ומוגדרים מראש ונחשבים למתים כתוצאה מהדבקות הנגיף .נוצר מצב קריטי שלא משאיר מספיק זמן לצוותים לאבחן את הסיבה האמיתית למותם.נתון נוסף שצריך לומר מערכת הבריאות באיטליה לא נערכה מראש להתפרצות הראשונים שנדבקו אלו הצוותים הרפואים. "

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – " אקבל בתום תקופה של 15 ימים החלטה "לאן אנחנו רוצים ללכת, במסגרת המאמצים למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. אנחנו לא יכולים לאפשר לתרופה להיות גרועה יותר מהבעיה עצמה".

*- מדעני MIT: מזג אוויר חם יותר עשוי להאט את קצב ההדבקה, אך לא להפסיק לגמריי  ומכיוון שכל כך הרבה אינו ידוע, איש אינו יכול לחזות את התנהגות הנגיף אם יחזור באכזריות כזו בסתיו הבא.

*- מספר הנגועים האמיתיים שמפרסמים הרשויות בעולם יכולים להיות פי עשרה מהמספר הרשמי. זוהי השערה מבוססת של מריו מונדלי, פרופסור למחלות זיהומיות באוניברסיטת פאביה,(איטליה) אנימשוכנע שאנחנו מתבוננים רק על "קצה הקרחון של נגיף הקורונה, אם היינו מחשיבים את החלק הנסתר של כמות הנדבקים היחס לאחוזי התמותה והחולים היה שונה לגמרי ,באיטליה להערכתי המבוססת ישנם לפחות חצי מיליון חולים בקורונה,אינני מנחש זהו מספר ראלי .זו לא מחלה שונה במיוחד משפעת עונתית נפוצה למעט הבהלה סביבה, זה נכון שאחוז הנדבקים גבוה יותר רק בגלל שהחליטו בעולם לעקוב אחריה מקרוב גם משפעת רגילה נדבקים אנשים כל עונה שאינם מגלים סימפטומים לשפעת ואף רשות אינה יודעת או מנהלת אחרייהם מצוד רפואי או מעקב עלייהם ,כל שנה באיטלה מתים משפעת רגילה מעל 20,000 אנשים ורובם סבלו ממחלות רקע שונות,צריכים לעשות סדר בנתונים התמונה תתבהר הרבה יותר בהמשך.כך טוען המומחה למחלות זיהומיות פרופסור מריו מאיטליה.

*- רשות הבריאות הממשלתית בסין אישרו כי 90% מהאנשים שנדבקו בנגיף קורונה החלימו, ורק 5,120 חולים נותרו בבתי חולים לטיפול.

*- ארה"ב: צעירה אמריקאית חולצה בפעולה צבאית שנוהלה ע"י ראש המטות המשולבים, טראמפ דיבר על כך במסיבת העיתונאים.
לא נמסרו עוד פרטים נכון לרגע זה.

*- ארגון הבריאות העולמי משיק ניסוי גלובלי ענק לבדיקת ארבעה טיפולים הנראים כמבטיחים ביותר לריפוי מקרים קשים כתוצאה מתקיפת הנגיף קורונה.

*- שר האוצר האמריקאי – ההסגר בגלל הקורונה יכול להימשך בין 10 ל-12 שבועות .

*- ארה"ב: מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה עלה ל 573 והחולים ל 41,708.

*- ההיסטוריה של המגפות :

תמונה

 

כתיבת תגובה