אירופה מאשימה את רוסיה בהגברת הפאניקה בקרב אזרחיה ברקע מגפת הקורונה

אמצעי התקשורת הרוסיים בחסות הקרמלין הקימו "מערך מסודר של ארגונים והאקרים במטרה לזרוע בהלה באמצעות דיס-אינפורמציה משמעותית" כנגד המערב על מנת להחמיר את הלחץ והבהלה בקרב האזרחים משפעת נגיף הקורונה וליצור פאניקה ולזרוע חוסר אמון בין ההנהגה לאזרחים במדינות רבות באירופה, כך עולה ממסמך של האיחוד האירופי שנכתב על ידם.

Image result for panic

האיחוד האירופי רואה בחומרה רבה מעשים כאלה המוגדרים על פי כל אמנה בין לאומית לא פחות מפשעי מלחמה. האיחוד מבסס את טענותיו עם דו"חות ומסמכים מעידים מגוגל, פייסבוק, טוויטר ומיקרוסופט. דובר האיחוד האירופי האשים את מוסקבה ב"משחק מלחמה מסוכן" השם את חייהם של אנשים חפים מפשע בשעת מצוקה עולמית במקום אפל וקודר. האיחוד האירופי מציע לאזרחים באירופה להיזהר מאוד ולהתעדכן רק ממקורות חדשות שהם רשמיים בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שהאיחוד האירופי ונאט"ו מאשימות את רוסיה ,בעבר רוסיה נתפסה בפעולה סמויה דומה , לרבות זריעת דיס-אינפורמציה ברשתות החברתיות שהתגלו כשליחיי הקרמלין, באותה המגמה, כדי לנסות ולערער את היציבות במערב על ידי מסרים שגויים שכל מטרתם לגרום למחלוקות בין האזרחים לראשי ההנהגה במדינות אירופה.

רוסיה דוחה ומכחישה כל האשמה בדבר הטקטיקה הזו לטענת המערב.
הנשיא ולדימיר פוטין האשים את אויביו הזרים כי הם אלו המנסים לקשר לרוסיה את הפעולות הללו על ידי הפצת חדשות מזויפות על נגיף הקורונה זו מטרתם האמיתית, אין לרוסיה כל קשר לכאלה פעולות כפי שאמרתי אלו אויבים של רוסיה – כך טען הנשיא פוטין.

Image result for europe vs russia corona

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה