מבזקי חדשות ליום ה- 19-3-20. מתעדכן

*- דובר מחלקת המדינה ,וושינגטון – ארה"ב חודלת מהיום להנפיק ויזות חדשות.

*- האסטרונאוטית היהודיה של נאס"א, ג'סיקה מאיר, שולחת מסר מלא תקווה לכולם על כדור הארץ המתמודדים עם מגיפת וירוס הקורונה בדיוק כשהביטה ביום שלישי על ישראל מהחלל.

"אני מתבוננת לעיר בה גדל אבי, אני זוכרת בלב את אחד הביטויים המעודדים ביותר שלו, שדאג להזכיר בעת צרה את המשפט "'גם זה יעבור'". מילים חכמות שכדאי לכולנו לזכור, גם בתקופות פחות טובות וגם ברעות.היו חזקים ליבנו איתכם".

*- ראש ממשלת בריטניה הכריז על סגירת כל בתיי הספר והגנים במדינה.

*- שיא של 18 שנים . מחיר חבית נפט ירד ל 20 $.

*- ספינת בית החולים של חיל הים האמריקני USNS Comfort(בהוראתו של הנשיא) בדרכה לנמל העיר ניו יורק כדי לסייע לתושבים במאמצים להילחם בהתפרצות נגיף הקורונה.

*- *פסק דין דרמטי במאבק בנגיף הקורונה: "אדם שנלקחה ממנו בדיקה חובה להיות זמין בשבת ולענות לטלפון בשינוי"*

*ברחבי הערים החרדיות נערכים למחזות לא שגרתיים. הערב מתפרסם פסק דין תקדימי של הפוסק החרדי הבכיר הגאון הרב יצחק זילברשטיין, חתנו של מרן פוסק הדור הרב אלישיב זצ"ל המחייב את מי שממתין לתוצאות בדיקת הקורונה לענות לטלפון בשבת בשינוי, ולהשיב לכול השאלות הנדרשות לצורך החקירה האפידמיולוגית. פסק הדין הנחרץ נערך לאחר הליך בירור מקיף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועם שר הבריאות יעקב ליצמן ששוחח עם הרב הפוסק. כל הפרטים*

*נערכים לשבת בצל הקורונה.* בכיר הפוסקים הליטאי הגאון הרב יצחק זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, חתנו של מרן הרב אלישיב זצ"ל וגיסו של הרב חיים קנייבסקי, פרסם הערב פסק דין תקדימי הקובע כי "אדם שנלקחה ממנו בדיקה לנגיף הקורונה, חייב להיות זמין בשבת קודש, ולענות לטלפון המתקשר בשבת, בשינוי, קרי שלא כדרך הרגילה בחול, אך עליו כאמור לענות לשיחה".

*-איראן – נתוני הקורונה הרשמיים מתעדכנים: 17361 חולים , 1192 מתו עד כה.
סגן שר הבריאות האיראני אינו אופטימי:" לא נראה שנשתלט על המגיפה בעתיד הנראה לעין.
יש לנו נדבק חדש כל דקה וחצי. כל 20 דקות מת אדם באיראן מקורונה. על פי האופוזיציה יש 5,000 מתים.

*- יותר מ 99% מההרוגים מנגיף הקורונה באיטליה היו אנשים שסבלו ממחלות בריאותיות קודמות, כך עולה ממחקר שנערך על ידי רשות הבריאות הלאומית.

*- כלכלני S&P: ישראל לא תיקלע למיתון – למרות המשבר העולמי . בחברת הדירוג צופים שהמשק הישראלי יצמח גם ב-2020 למרות הקורונה, ורק אירוע גיאו-פוליטי או קריסת מגזר הנדל"ן יעבירו אותו לצד השלילי.

*- נורבגיה גייסה עוד 300 חיילים לשמור על גבולה עם שבדיה מפני כניסת זרים.

*- הרוסים בונים בית חולים בפרברי מוסקבה. הבטיחו שיהיה מוכן בעוד חודש . מעניין מה יהיה אז ?

*- מקורות איראנים מדווחים על מותו של אחד המפקדים האיראנים החשובים ביותר בסוריה – אל"מ מהראן עזיזאני שנמנה על שורות משמרות המהפכה האיראני . לא נמסרה סיבת מותו  אך מקורות איראנים טוענים כי הוא מת בסוריה . מקורות אחרים טוענים כי הוא מת מווירוס הקורונה . هلاك العقيد في الحرس الثوري "مهران عزيزاني"، والذي كان من أهم قادات إيران في سوريا. لم يتبين سبب ومكان هلاكه، تقول مصادر ايرانية أنه هلك في سوريا، ومصادر أخرى تقول أنه هلك بالكورونا.

*-חיילים טורקיים בצפון סוריה נמצאו נגועים בווירוס הקורונה.

*- רץ ברשתות החברתיות בטורקיה. מדריכה בסמינריון בבית חולים: "סיפור השבים מן העומרה היה אסון. מספר הנדבקים עכשיו הוא לא מאות, אלא אלפים. איסטנבול גרוע מאוד. באנקרה גם התחיל, יש גם במזרח המדינה".

*- הכדורגלן האנגלי ממוצא מצרי – מוחמד סלאח תורם 20 מיליון לירות מצריות (כמיליון דולר) למלחמה בקורונה.

*- משרד הפנים הטורקי מודיע: 'זוהו' 137 איש החשודים בהפצת מידע חסר בסיס ופרובוקטיבי בנוגע לקורונה, 24 מתוכם נעצרו.

*- דובר הממשלה הפלסטינית איברהים מלם אומר כעת:

"ממשלת הרשות תקבע החלטות חדשות וקשות על מנת להגביל את התפשטות מגיפת הקורונה.
אנו מזהירים את תושבינו לא לחצות את הקווים לעבודה בישראל, שכן ישנם איזורים שהפכו למוקד של המחלה.
התפשטות המחלה בין השאר נובעת מחוסר זהירות וחוסר מחוייבות של משפחות מסויימות ואנחנו קוראים לכולם להתמודד עם הענין בכובד ראש ורצינות רבה". קרדיט : יוסי א 301 העולם הערבי.

*- גרמניה: חברת מחשבים קנתה לאפטופ משומש ממשרד ההגנה הגרמני וגילתה מסמכים מסווגים. המחשב שנימכר בebay ב$100 הכיל מידע על מערכת הנ"ם מ`ונקודות תורפה שיאפשרו לאוייב להשמיד אותה.

*- רשות האוכלוסין וההגירה – בשבועיים האחרונים (3.3.2020) עזבו את ישראל 145,796 זרים, מתוכם 5,805 במהלך היממה האחרונה. מאז יום שישי, 6.3.2020, סורבה כניסתם לישראל בכלל המעברים (נתב״ג, רמון, טאבה, רבין) מעל 750 זרים העומדים בתנאי איסור הכניסה.

*- ‏ישראל והפלסטינים הקימו חמ״ל מיוחד כדי להיאבק בהתפשטות הקורונה. כנראה שהיינו זקוקים למגפה עולמית כדי להתחיל לעבוד ביחד ולראות זה בזה שותפים.

*- בלגיה: ד"ר איגנאס דמייר טוען שסריקות  ה CT ריאה שנעשו לחולי קורונה צעירים באורח קשה  "לא פחות ממחרידות".

 

כתיבת תגובה