אלפי צעירים סורים הצטרפו למיליציות האיראניות הפועלות מול גבול ישראל

למרות שרוסיה הבטיחה ,שוב ושוב, לישראל כי היא לא תאפשר למיליציות איראניות להתמקם ליד גבול הגולן שלה, הולך ומתברר שלא רק שההבטחה ריקה מתוכן אלא איראן מצליחה במאמץ מתמשך למלא את שורות המיליציות השיעיות שכבר התמקמו ליד גבול ישראל באלפי לוחמים צעירים בעלי אזרחות סורית שרובם אף גרים באזור .

איראן מגייסת 9,000 לוחמים חדשים בדרום צפון ומזרח סוריה – כך מוסרים אמצעי תקשורת לבנוניים.

ארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אתמול (ב ) כי איראן הגדילה לאחרונה את מספר המגויסים לשורות המיליציות הנאמנות לה והפועלות בדרום וצפון מזרח סוריה.

טהראן גייסה כ -9,000 לוחמים, ומנצלת את העובדה שכוחות רוסים היו ועדיין עסוקים בלחימה באידליב, צפונית מערבית למדינה.

"יש כיום יותר מ -5,350 מתנדבים בדרום סוריה, בעוד שמספר המתגייסים האחרונים לשורות הכוחות האיראניים והמיליציות הנאמנות באזור שממערב לנהר הפרת עלה לכמעט 3,600 סורים".

המצפה הסורי מדגיש כי המיליציות האיראניות מעצימות במכוון את פעולות הגיוס הללו, בתקופה שהצד הרוסי עסוק במבצעים צבאיים ובהסכמים אחרונים עם טורקיה בנוגע לצפון סוריה/אידליב.

הכוחות האיראניים והמיליציות הנאמנות לאיראן, כמו חיזבאללה הלבנונית, ממשיכים במרץ רב להפיץ את השיעה ולגייס צעירים בדרום סוריה ובגדה המערבית של נהר הפרת שבמזרח המדינה, בכך שהם מציעים תמריצים כספיים העולים על מה שמציעים שלטונות סוריה.

בדרעא גייסו האיראנים והחיזבאללה גברים וצעירים, למיליציית "סראיה אל-ערין" מחטיבה 313 בצפון דרעא, ולמרכזים שיעים בסיידה אלזינב שבמרחב דמשק, לדאעל ולאיזרע. המגויסים האחרונים עוברים השתלמויות ואימונים באזור מישורי אל-לג'את, מזרחית לדרעא.

Image result for لواء 313

בקוניטרה, סמוך לגבול עם הגולן הישראלי, החיזבאללה ממשיך לחזק את נוכחותו על ידי גיוס צעירים אשר ערקו משירות החובה בצבא סוריה או נמלטו מידי רשויות הביטחון של המשטר בסוריה.

"הצעירים האלה ממהרים להצטרף לשורות המיליציות הנתמכות באיראן בגלל תנאי מחיה ירודים ומחוסר הזדמנויות להשיג אמצעים  לפרנסתם. הצטרפותם לאיסלאם השיעי הקיצוני וגיוסם במחוז קונייטרה מתבצעת  בעיר אל-בעת'  (קונייטרה החדשה) ובעיירה חאן אלארנבה.

פעולות הגיוס נמשכות גם באזור ממערב לנהר פרת,אזור הנמצא בשליטה איראנית מלאה, והמשתרע מהעיר אל-מייאדין ועד לעיר אלבוקמאל הנמצאים  בפרבריה המזרחיים של מחוז דיר א-זור.

המצפה הסורי מדגיש כי המיליציות האיראניות הגבירו מאוד את פעולות הגיוס הללו, בתקופה שהצד הרוסי עסוק במבצעים צבאיים ובהסכמים אחרונים עם טורקיה בנוגע לצפון סוריה/מחוז אידליב.

تصاعد تعداد المتطوعين في الجنوب السوري إلى أكثر من 5350

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה