ארה"ב פורסת 2 נושאות מטוסים למזרח התיכון לאור התגברות המתח עם איראן

ארה"ב תמשיך להפעיל שתי נושאות מטוסים במזרח התיכון לראשונה מזה כמעט עשור עקב עליה דרמטית במתיחות עם איראן, כך אמר מפקד פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) קנת מקנזי לעיתונאים ביום שישי.

"ביקשתי ,ומזכיר ההגנה נעתר ,לבקשתי ,להמשיך ולהפעיל שתי קבוצות משימה של נושאות מטוסים באזור, זו הפעם הראשונה שפיקוד מרכז מפעיל 2 נושאות מטוסים על כוחות המשימה שלהם מאז שנת 2012 , , אמר מקנזי.

המפקד ציין עוד כי הפנטגון עדיין "נמצא במרחק של כמה ימים" מהפעלת מערכות הפטריוט להגנה מפני טילים שאותו היא אמורה להפעיל כעת בעיראק, והוסיף כי מערכות הנשק אלו לא מיועדים להגן על כוחות ארה"ב מפני ירי רקטות קטיושה, שהצליחו להרוג ולפצוע חיילים אמריקאים וחיילי קואליה אחרים בתחילת השבוע.

צבא ארה"ב מעביר את סוללות הפטריוט לעיראק כעת והמערכות כבר הושמו יחד עם הציוד הנלווה שלהן, הוסיף. "זה יאפשר לנו לפרוס את סוללות הפטריוט בתוך עיראק", אמר מקנזי.

הצהרה זו באה לאחר ששני אנשי שירות אמריקאים וחייל אחד בריטי נהרגו במהלך מתקפת טילים נגד בסיס הקואליציה במחנה תאג'י, שפצעו בנוסף  יותר מעשרה בני אדם. בתגובה, ארה"ב ערכה "תקיפות מדויקות של הגנה עצמית", וקבעה כי הן מכוונות ל"קבוצות מיליציה שיעיות המגובות ע"י איראן ". עם זאת, טהראן הדגישה כי אין לה כל קשר למתקפה על כוחות ארה"ב באזור.

קרדיט לתמונות:UPI

כתיבת תגובה