טראמפ מעניק לשר ההגנה "את מלוא הסמכויות" להגיב למתקפה בעיראק

שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, אמר היום (חמישי), כי הנשיא דונלד טראמפ, העניק לו את מלוא הסמכויות, להתמודד עם האירוע שכוון לבסיס אלתאג'י בעיראק, והרג חיילים אמריקנים.

שני חיילים אמריקאים ובריטי אחד נהרגו הערב (רביעי), מירי של 18 רקטות קטיושה שכוונה לבסיס הצבאי העירקי אלתאג'י, בו שוכנים גם חיילים אמריקאים, מצפון לבגדאד.

האירוע החמיר את המתיחות, בין וושינגטון ובעלות בריתה מצד אחד, לטהרן והפלגים הנאמנים לה מצד שני.

כרגע חוקרים .. מי עומד מאחורי מתקפת אלתאג'י?
מתקפה זו בעיראק היא ה -22 מאז סוף אוקטובר 2019 נגד האינטרסים האמריקניים בעיראק.

ביום חמישי האשים מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, ג'נרל קנת מקנזי, את מיליציית חיזבאללה-עיראק, הפרו-איראנית, כי היא עומדת מאחורי הפיגוע.

מקינזי אמר בשימוע בקונגרס האמריקני כי ארצות הברית עדיין חוקרת את הפיגוע, "ושמנו לב כי כתאיב – חיזבאללה, הם הקבוצה היחידה שיכולה לבצע פיגועים מסוג זה."

הפנטגון: 'כל האפשרויות עומדות מונחות על השולחן' לאחר שהתקפת הרקטות אמש על ידי איראן הורגת שני חיילים אמריקאים ומסבה נזקים כבדים לציוד.

האפשרויות כעת נמצאות על השולחן להמשך תגובה.

שר ההגנה, מארק אספר, אמר לעיתונאים בפנטגון כי "ההתקפה של אתמול על ידי קבוצות מיליציה של השיעים בחסות איראן גרמו לנזקים כבדים.

"תן לי להיות ברור, ארצות הברית לא תסבול התקפות נגד עמנו, או נגד האינטרסים שלנו או בעלי בריתנו", הוסיף אספר.תוכניות התגובה נמצאות על השולחן "

Pentagon: 'All options are on the table' after Iran-backed rocket attack kills two US troops

כזכור אתמול הותקפו מפקדות של מספר יחידות המאוגדות במיליציית אלחשד אלשעבי הנמצאות על גבול סוריה עיראק. אמנם באמצעי התקשורת העיראקים האצבע המאשימה מופנית לעבר ארה"ב כאילו שהיא ביצעה את התקיפות האוויריות אך היום ארה"ב הכחישה רישמית שהיא עומדת מאחורי תקיפה זאת. קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

מצגת התקיפות אמש:

 

 

כתיבת תגובה