מבזקי חדשות ליום 13-2020. מתעדכן

*- פרופ׳ דוד פסיג: "התסריט הגרוע ביותר על פריצת מגפת הקורונה  מדבר על 300 מיליון בני אדם שימותו" https://www.zman.co.il/89434/.

*- הפעם האחרונה שארגון הבריאות העולמי הכריזו על מגפה עולמית הייתה ביוני 2009,"שפעת החזירים".

נתון מעניין מי שהיה אז סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מכהן עכשיו גם כסגן שר הבריאות.

עד פברואר 2010 זוהו בישראל 10,256 מקרים מאומתים של חולים בנגיף, 596 אובחנו עד 30 ביוני ו-952 עד 1 באוגוסט (והערכות משרד הבריאות שעוד אלפים נוספים בישראל נדבקו בנגיף בצורה קלה), 15 מהם אושפזו במצב קשה, ונרשמו 90 מקרי מוות של מי שחלו במחלה (רוב המתים סבלו במקביל ממחלות נוספות).

*- מגפת הקורונה באיטליה יוצאת משליטה: 2650 חולים אובחנו ביממה אחת, מניין המתים במדינה חצה את האלף.

*- ישראל במסר לרוסיה אודות הפגישה שקיים לברוב (שר החוץ הרוסי) עם מנהיג הג'יהאד האסלאמי במוסקבה.הדבר אינו מקובל עליינו!

*- דובר נציבות הבריאות הלאומית מי פנג, "באופן כללי אפשר כבר לומר כי שיא המגיפה מאחוריינו תושבי סין יכולים לחזור לשגרה כמעט מלאה. עליית הנדבקים החדשים יורדת בצורה חדה.

הרשויות בסין כבר מאפשרות לאזרחים לפתוח מחדש את עסקיהן ומקלות משמעותית על המשך צעדיי הבלימה."

*- מגיפת הקורונה העולמית תחלוף עד יוני הקרוב, כך פרופ 'ז'ונג ננשאן, היועץ הרפואי הבכיר של ממשלת סין מכריז היום ,יום חמישי (12 במרץ).

רוב המקרים המתגלים היום בסין הם של חולים אסימפטומטיים ושיעור ההדבקה שאנחנו מוצאים בקרב חולים חדשים שנמצאו הוא נמוך מאוד וזה הסימן. פרופ 'ג'ונג, אפידמיולוג בן 83, הנודע בכישורייו בסיוע למיגור התפרצות נגיף הסארס עוד בשנת 2003. כינס היום בסין מסיבת עיתונאים והודיע על הבשורה המרגיעה.

*- על פי ההערכות תוך שנה אנחנו עם 40-70% נדבקים. אם הולכים על פי החציון שלהם, לוקחים את ה55% ומחשבים ביחס לאוכלוסיית העולם מקבלים שלוש מיליארד חולים.  מחשבים את אחוז ההחלמה-שהוא 55% נשארים עם מיליארד ששמאות חמישים מיליון חולים.
מחשבים את אחוז המוות-3.5 ומקבלים חצי מיליארד הרוגים, לא בדיוק צינון קל.

*- עיתונאית אמריקנית שמסקרת את הפנטגון: גורמי ממשל טוענים,כי לא היתה תקיפה אמריקנית באלבוכאמל,סוריה הלילה.
מכך אפשר להסיק ש: או שלא היתה תקיפה בכלל וכל הדיווחים סביב התקיפה שקריים, או שחיל האוויר של לוקסמבורג תקף שוב באזור.

*- במצרים יש ארוע מזג אוויר קיצוני ביותר מהבוקר ומיליוני עובדים לא יצאו לעבודה בעקבות סופות החול.

*- משרד הביטחון, צה"ל ורשות שדות התעופה הנחיתו מטוס מטען עם ציוד צבאי מארה"ב בנמל התעופה 'רמון' ליד אילת והשלימו את הכנת השדה לקליטת סיוע צבאי ואזרחי במצבי חירום.*

*חיזוק משמעותי לרציפות התפקודית של מדינת ישראל ולהיערכותה לקליטת סיוע אווירי במצבי חירום צבאיים ואזרחיים:* בתום חודשים של הכנה מבצעית ולוגיסטית, יחידת הממונה על השינוע במנהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון, יחד עם צה"ל ורשות שדות התעופה, *השלימו את מיבצוע נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון, לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בחירום*. מאז פתיחתו בחודש מארס 2019, משמש נמל 'רמון' כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים, בשגרה ובחירום. המבצע הראשון מסוגו, להתאמת השדה לצרכי מערכת הביטחון, תוכנן במסגרת התרגיל המשותף לישראל וארה"ב (JUNIPER COBRA). למרות ביטול תרגיל המפקדות המשותף ולאור החשיבות הגדולה בעת הזאת שבהכשרת שדה בינלאומי נוסף לקליטת סיוע בינלאומי, החליט משרד הביטחון להמשיך במבצוע הנמל.

*- בסיס חיל האוויר אינצירליק שבטורכיה, בו היו מאוחסנים ראשי נפץ גרעיניים אמריקניים פונה בשלום. גורם בכיר בפיקוד התובלה של חיל האוויר בארה'ב שביקש להישאר בעילום שם. "התחמושת הגרעינית כבר הועברה לפובידס, פולין בתחילת מרץ 2020."

*- גנרל אמרקיני: "איראן מסתירה את מספר חולי הקורונה במדינה"
מפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, הגנרל קנת' מקנזי, אמר כי איראן מסתירה את המספר האמיתי של חולי הקורונה במדינה, וכי המגפה העולמית הופכת את טהרן למסוכנת יותר. "אני חושב שנגיף הקורונה משפיע על תהליך קבלת ההחלטות שלהם והופך אותם למסוכנים יותר".

*- הרובל פוחת ב-15 אחוז מול הדולר בתוך חודש. מטבע זבל במדינה ששליטה חושב שהוא עדיין 'שמש העמים'.

*- ידלין : איראן היא מדינה מאוד קשוחה שיודעת לספוג. האיראניים יכולים לנצל את הקורונה כדי לעשות מהלכים אזוריים.

*- חמינאי מבקש מהרמטכ"ל להקים מטה להילחם בהתפרצות הקורונה עקב נוכחות ראיות המצביעות על אפשרות להתקפה ביולוגית.

*-

כתיבת תגובה